Foderrådgivning på nätet

orientalkatten

Trådstartare
Var inne på nätet och spanade efter olika foder
Då jag fick syn på denna foderstat till c-ponny baserad på "normalhö".
Vid hårt arbete rekomenderades 5 kg hö och 3 kg kraftfoder ( havrefri musli).
Är det verkligen sunt att proppa i en ponny 3 kg kraftfoder istället för att ge mer hö.
vid lätt arbete 5 kg hö ock 1,5 kg kraftfoder låter som mycket kraftfoder det ochså.
skulle inte både hästen och plånboken må bättre av mer hö och mindre kraftfoder.
Jag har aldrig haft ett så taskigt hö att jag behöver ge så mycket kraftfoder.
Nu har jag själv inte räknat på den här foderstaten.
Men bara av att läsa den så tycker jag att det går ut mer på att sälja kraftfoder än hästens välmående.
är jag helt ute och cyklar eller

Sv: Foderrådgivning på nätet

Var inne på nätet och spanade efter olika foder
Då jag fick syn på denna foderstat till c-ponny baserad på "normalhö".
Vid hårt arbete rekomenderades 5 kg hö och 3 kg kraftfoder ( havrefri musli).
Är det verkligen sunt att proppa i en ponny 3 kg kraftfoder istället för att ge mer hö.
vid lätt arbete 5 kg hö ock 1,5 kg kraftfoder låter som mycket kraftfoder det ochså.
skulle inte både hästen och plånboken må bättre av mer hö och mindre kraftfoder.
Jag har aldrig haft ett så taskigt hö att jag behöver ge så mycket kraftfoder.
Nu har jag själv inte räknat på den här foderstaten.
Men bara av att läsa den så tycker jag att det går ut mer på att sälja kraftfoder än hästens välmående.
är jag helt ute och cyklar eller

Det är tyvärr vanligt att oseriösa försäljare av kraftfoder gör "standardfoderstater" med ganska mycket kraftfoder som de vill sälja av...

Liknande trådar

Foder & Strö Har en B-ponny som behöver mer energi! Äter idag 5 kg hö (+fri tillgång på halm) 500g salsa Hotmix, + 1,5dl olja.(uträknad foderstat...
Svar
7
· Visningar
1 260
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 537
Senast: Irival
·
Foder & Strö Hästen är tunn, på gränsen till mager. Hon står på lösdrift och de andra hästägarna vill bara ge 7 kg hö/dag (Islandshästar). Jag kan...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 626
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej även jag skulle vilja ha lite tips hur jag ska tänka vad gäller foder. Halvblod, fri tillgång på hösilage. TS 77% Råprotein 108 g...
Svar
17
· Visningar
1 238
Senast: Zamira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!

Hund, Katt, Andra Djur