Foderråd under dräktigheten.

axel

Trådstartare
Jag vill skapa en tråd där erfarna uppfödare delar med sig om vad som är viktigt att tänka på gällande fodring under delar av dräktigheten.

Jag har en duktig i min närhet, men skulle också vilja veta hur andra tänker.

På förekommen anledning så vill jag gärna höra om OCD nedärvs eller uppkommer som man skrev i en vetenskaplig artikel i Ridsport för en del år sedan- att blodsockerhalten Läs- få fodringstillfällen kunde ge/ förvärra skelettstörningar i lederna.

( jo jag tror att min märr ej resorberat... ännu:meh:)
 
Sv: Foderråd under dräktigheten.

Arv. Absolut. Det är konstaterat. Men sen krävs det fler faktorer, och där finns det ingen enig forskning alls.
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
22 686
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 215
Senast: IngelaH
·
Avel Besvikna är nog bästa beskrivningen när vi lämnade hingstvisningen. Ett bra upplägg, förberedda ekipage och trevliga hingstar. Så varför...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 865
Senast: viltmilla
·
Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 896
Senast: lundborg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp