Foderjäst/bakjäst!?

N

Niantrezz

Är det någon som vet om det finns några nackdelar med det? Och om man har gett det ett tag ska man trappa ner el bara sluta? Funderar på att ge det till mitt halvblod som fick kolik av maskmedlet (el masken) sist jag maskade om det kan ha någon effekt :confused: till nästa avmaskning! Skickade ett nytt träckprov idag så jag ska kolla vad det visar först.. han har även börjat fälla lite så jag tänkte att det kanske skulle vara bra med en liten "kur" foderjäst/bakjäst!
Är det någon som vet!? Så är jag tacksam för svar :banana:

Sv: Foderjäst/bakjäst!?

Du kan ju prova att ge jäst i nån vecka föra avmaskningen redan, och fortsätta sen nån vecka efter också. Skadar ju aldrig att prova. Fast en häst som fick kolik av avmaskningsmedlet vet jag inte, kanske var för stor mängd mask? Äh, ska inte sägfa nåt, vet inget om parasiter direkt :p

Liknande trådar

Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 149
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Jag planerar att köpa häst eller ha en på foder om något år när jag fått lite mer ordning på min ekonomi. Jag har ridit i princip hela...
Svar
4
· Visningar
1 726
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa Jag måste börja nysta i om och när det blir dags för mitt hjärta att vandra vidare. Har några delar jag skulle vilja bolla med den som...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 935
Senast: Lipperta
·
Hästvård Hej alla, jag är nyreggad här på forumet men har följt diskussionerna här på forumet av och till sedan det startades. Tack för alla tips...
Svar
1
· Visningar
909
Senast: Aifos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka