Foderinpackningar

Fiorano

Trådstartare
Jag var med pålle hos veterinär i början av veckan för att kolla tänderna. Hon hade varit lite dum och trutig i munnen och det var dags för den årliga kollen. Nu visar det sig att hon har ca 3mm mellanrum mellan en del av tänderna. I dessa mellanrum blir det foderinpackningar som in sin tur orsakar inflammationer. I och med det eländet har pålle gått och bitit sig i både kinder och tunga. Veterinär tog bort alla foderinpackningar och behandlade med antibiotika.

Pålle äter i princip bara hösilage och för bara lite skrammel av müsli i krubban när de andra får mat. Men jag undrar om det kanske är dumt att ge müsli? Borde jag ge henne något annat foder som inte fastnar så lätt mellan tänderna? Vilket är då bästa alternativet? Hennes näringsbehov täcks mer än väl av hösilaget så egentligen är inte kraftfoder nödvändigt alls, men hon blir så olycklig om inte hon får när de andra fodras.

Liknande trådar

Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 427
Senast: Och_Aye
·
B
Hästvård Ska försöka skriva det här så kortfattat som möjligt så att ni lättare kan läsa. :angel: Det hela började för 3 veckor sedan med att...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 306
Senast: Iso
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 550
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar