Vi har en 7 månader gammal Kleiner Munsterländer tik som den senaste tiden blivit orolig i magen och fiser ofta och väldigt illa. Jag är nu inne på att byta foder för att se om det är det som spökar.
Hon har sedan hon var valp ätit Golden eagle holistic Chicken- ett torrfoder för valpar från 8 veckor och vuxna hundar.
Ingredienser:
Fjäderfämjöl (Kyckling), fullkorns vitt ris, fullkorns brunt ris, kycklingfett (konserverad med vitaminer), havre, potatis, köttmjöl av gris, linfrö, tomat, betmassa, ägg, fiskmjöl (lax), ärtor, morötter, alfalfa, fiskolja (lax), kycklingleversås, salt (natrox), havsalger, yucca, glukosamin, chondroitin sulfat, äpple, tranbär, selen, beta karoten, beta-glukans, mannaoligosackarider (MOS), L-karnitin, vitaminer och mineraler.
Råprotein 26% Vitamin A 26 000 IE/kg
Råfett 15% Vitamin C 37.8 mg/kg
Växttråd 3.6% Vitamin D3 1823 IE/kg
Aska 8.5% Vitamin E 248 IE/kg
Kalcium 1.5% Koppar 20 mg/kg
Fosfor 1.1% Selen 0.18 mg/kg
Omega 6 Fettsyra 2.8%
Omega 3 Fettsyra 0.8%
Vad bör jag titta efter eller undvika hos det nya fodret med förhoppningen att få en gladare mage?
Tacksam för råd och era erfarenheter!
Vänligen, Malpe
Hon har sedan hon var valp ätit Golden eagle holistic Chicken- ett torrfoder för valpar från 8 veckor och vuxna hundar.
Ingredienser:
Fjäderfämjöl (Kyckling), fullkorns vitt ris, fullkorns brunt ris, kycklingfett (konserverad med vitaminer), havre, potatis, köttmjöl av gris, linfrö, tomat, betmassa, ägg, fiskmjöl (lax), ärtor, morötter, alfalfa, fiskolja (lax), kycklingleversås, salt (natrox), havsalger, yucca, glukosamin, chondroitin sulfat, äpple, tranbär, selen, beta karoten, beta-glukans, mannaoligosackarider (MOS), L-karnitin, vitaminer och mineraler.
Råprotein 26% Vitamin A 26 000 IE/kg
Råfett 15% Vitamin C 37.8 mg/kg
Växttråd 3.6% Vitamin D3 1823 IE/kg
Aska 8.5% Vitamin E 248 IE/kg
Kalcium 1.5% Koppar 20 mg/kg
Fosfor 1.1% Selen 0.18 mg/kg
Omega 6 Fettsyra 2.8%
Omega 3 Fettsyra 0.8%
Vad bör jag titta efter eller undvika hos det nya fodret med förhoppningen att få en gladare mage?
Tacksam för råd och era erfarenheter!
Vänligen, Malpe