M
maja_a
Hej, det finns säkert en liknande tråd men jag har lite bråttom så jag hoppas någon ids hjälpa mig. Jag har en fjording som får kraftfoder en gång om dagen. Han får väldigt lite: 1dl Müsli, 0,5dl äppelcidervinäger och ca 2L vatten. Han får kraften bara för att han ska få i sig mer vatten (tycker att han dricker bra, men den förra ägaren gjorde så och vatten är ju a & o för att kroppen ska fungera typ). Han hade ett lätt kolikanfall hos förra ägaren, troligen för att han inte trivdes, men kan också vara för att han drack för lite.
Nu är det så att jag hade tänkt byta till betfor för att det mer går ut i hela vattnet, müslin ligger ju bara på botten. Betforn gör väl också att vattnet smakar lite godare. Men då har jag tre frågor (bara så ni vet är jag väldigt nogrann med att kolla upp saker, så dessa frågor är kanske ganska självklara men jag är lite petig ) :
Lite långt inlägg om en enkel sak kanske egentligen menmen så för det vara
Nu är det så att jag hade tänkt byta till betfor för att det mer går ut i hela vattnet, müslin ligger ju bara på botten. Betforn gör väl också att vattnet smakar lite godare. Men då har jag tre frågor (bara så ni vet är jag väldigt nogrann med att kolla upp saker, så dessa frågor är kanske ganska självklara men jag är lite petig ) :
- När han bara får 1dl müsli kan man då byta direkt till 1dl betfor istället?
- Tror ni att 1dl betfor kommer ge mer nå mer energi (det är väl mkt socker i betfor)?
- Tycker ni att betfor är bra/dåligt?
Lite långt inlägg om en enkel sak kanske egentligen menmen så för det vara