Foderanalys, är Agrilab något att ha?

Vogue

Trådstartare
Ja, minns inte vilket företag jag sist skickade in till och fick upp detta, verkade smidigt och inget fuffens?
Några åsikter? :)

Sv: Foderanalys, är Agrilab något att ha?

Det är det bästa labbet, be dessutom om kemisk analys av proteinet så får du det säkraste resultatet.

Ah ha, skrev bara extra att jag ville ha test på Hygienisk Kvalité, är det fel? :crazy:
Och tog givetvis paket 2, med mineraler! :)

Alla hästar blir tjocka på detta hösilage så jag tvivlar inte på att det är bra, snarare för bra! Men vill ändå veta nu känner jag, älskar att räkna på foder!

Ah ha, skrev bara extra att jag ville ha test på Hygienisk Kvalité, är det fel? :crazy:
Och tog givetvis paket 2, med mineraler! :)

Alla hästar blir tjocka på detta hösilage så jag tvivlar inte på att det är bra, snarare för bra! Men vill ändå veta nu känner jag, älskar att räkna på foder!

Är det ett bra foder?

Är det ett bra foder?

Definitionen på ett "bra" foder är tyvärr oftast ett foder med massa energi i. Men jag håller med dig, om hästarna är feta är det knappast ett bra foder för de hästarna.

/Lavinia, önskar mer protein i sitt foder, men fröken häst är iaf inte fet längre.

Ett bra foder för mig är ett foder med högt protein och mellan på energi!

Min donna håller sig riktigt rund och fin för första gången på nästan enbart hösilage, och därför anser jag att detta är ett bra hösilage för oss!

Men så får hon också i stort sett fri tillgång och 20kg/dygnet! ;)

Nu är i alla fall analysen ivägskickad, skall bli spännande! :laugh:

Hej!

Ett bra grovfoder för mig är i balans mellan energi och protein (gärna 6.5 i kvot) och har vettiga kvoter i mineralerna. Det har också tillräckligt med mineral så jag slipper lägga till det.

Att hitta ett grovfoder min kan gå på fri tillgång på tror jag är svårt, drömmen hade varit ett med energi under 5 mj/kg foder- det har jag ännu inte hittat något ännu.

/Lavinia

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 114
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 029
Senast: Stergo
·
Fritid Finns det bukefalister som kan Visby? Ja. kommer ha en dag i Visby (ja, den där kryssningen ja) nästa vecka tillsammans med min mamma...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 757
Senast: sjoberga
·
  • Låst
Hästhantering På förekommen anledning sitter jag och funderar på det här med hästar som springer på/över en människa, vilket ju i bland haft en...
16 17 18
Svar
351
· Visningar
15 625
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar