Sv: foder

Firman heter Halla Foder AB
har fått med ett s förmycke HALL skall det vara.

några foder tillARION ?? bra dåligt
Franks pro gold?? bra dåligt

Det finns ju alltid både nöjda och missnöjda användare med alla foder. Läs innehållsförteckningen och om den verkar bra - prova och se hur DIN hund reagerar.

Ang Halla, så kollar jag på torrfodret på hemsidan så förutom lamm och ris-fodret är det ganska högt i protein & fett. Dvs det kan bli problem med en lättfödd hund.

Deras 'Standard' 22/12 och 'Aktiv' 30/16 innehåller vete, och är inget jag skulle ge, dessutom som andra ingrediens 'behandlade slakteriprodukter'

Medium, Junior, lamm & ris, kyckling & ris är vetefria och ser väl bra ut spontant, men är ju individuellt hur olika hundar reagerar, bara prova.

Det finns ju alltid både nöjda och missnöjda användare med alla foder. Läs innehållsförteckningen och om den verkar bra - prova och se hur DIN hund reagerar.

Ang Halla, så kollar jag på torrfodret på hemsidan så förutom lamm och ris-fodret är det ganska högt i protein & fett. Dvs det kan bli problem med en lättfödd hund.

Deras 'Standard' 22/12 och 'Aktiv' 30/16 innehåller vete, och är inget jag skulle ge, dessutom som andra ingrediens 'behandlade slakteriprodukter'

Medium, Junior, lamm & ris, kyckling & ris är vetefria och ser väl bra ut spontant, men är ju individuellt hur olika hundar reagerar, bara prova.

Vad skulle du köpa för foder , Om du skulle byta till ett billigare än royal canin 5 50kr säck

2 säckar i månaden med två stora hundar. Behöver vi ett något billigare foder. Men likvärdigt med royal canin adult 26 och junior 32

Vad skulle du köpa för foder , Om du skulle byta till ett billigare än royal canin 5 50kr säck

2 säckar i månaden med två stora hundar. Behöver vi ett något billigare foder. Men likvärdigt med royal canin adult 26 och junior 32

Vi ger vår valp royal canin nu, för 570 kr/15Kg
När hon blir äldre har vi tänkt byta till standardt. Efter att i månader granskat innehållsförteckningar och analyser har vi kommit fram till att det känns bäst.
Tror det ligger på runt 450kr/15kg.

Jag bytte från royal adult till BIS - efter att ha fått det rekommenderat av en uppfödare.
Jag såg bara förbättring - han slutade fisa, bajset blev lagom fast - han är pigg och glad och har bra päls.
Jag vet att det inte är ett dyrt foder och att många rynkar på näsan åt det men jag skulle aldrig byta tillbaka.
Att det sen kostar under hälften av vad royal kostar är inget jag blir ledsen för.

Jag har kört Hallas foder (vilket är det du menar och den korrekta stavningen) ett tag för sådär fem år sedan och var nöjd, hade då deras foder för aktiva hundar.
Har faktiskt beställt en säck lamm och ris jag ska testa nu en månad på bägge hundarna. Jag misstänker nämligen att rottisen numera behöver lite mer fett och protien än han behövt tidigare och tibben lite mindre så jag ska se om jag kan hitta ett som passar bägge hundarna istället för att ha två säckar.

Det gjorde vi med, bytte från RC till Standardt och jag måste väl ha den enda hunden här som inte fungerar alls på Standardt ;)

Fy fan vad risig hon såg ut i pälsen och tappade massvis med hår.

Vi som alltid fått sådant beröm för Zagas päls, den glänser verkligen och har en otrolig lyster ( och vackra, slimmade muskler )

Nej vi fick vackert gå tillbaka till RC :)

Ajdå!
Jag har hört så mycket delade meningar om detta foder. De som det fungerar för är supernöjda, medan andra får problem med päls/hud eller att magen blir kaputt.

Men jag hoppas att det kommer fungera för oss, annars blir det nog att fortsätta med RC för oss med. :grin:

Ja jag hade som sagt hört mest positiva röster om Standardt så vi gav det ett försök..

Men si det ville inte hunden alls gå med på ;)

Äsch det är inte så stor skillnad i pris om man har en hund som inte äter överdriven mängd så för oss kvittade det..

Det gjorde vi med, bytte från RC till Standardt och jag måste väl ha den enda hunden här som inte fungerar alls på Standardt ;)

Min yngre hund fungerar inte heller på Standardt, testade eftersom min andra hund fungerar så bra på det fodret men magen kraschade totalt... ångrar att jag ens testade för det tog bra länge innan magen var återställd, fortfarande är den inte helt bra men det var ju svårt att veta på förhand hur han skulle reagera.

Jag hade lam o ris bästin schow förut. Hon fungerade bra på det. Men hon slutade att äta när hon fick besvär med halsen.
Men hon började inte äta igen efter operation.
Då började vi testa andra foder. bland annat standart,
Då fastnade hon får RC adult. Hon fungerar gör bra på detta foder. Fin päls , Äter bra. Men jag tycker det är för dyrt.

Nu äter även den lilla valpen RC junior 32

Så det går 2 st säckar i månaden 1100 kr.
När det finns foder som är billigare.
Finns säkert lika bra foder.
pedigre fick ju bäst i testen av en tidning.
billigast bäst o , man fick mest för pengarna

Liknande trådar

Hundhälsa Min mellanpudeltik på dryga 2 år är rätt dålig på att äta och svår att hålla i hull. Hon har sedan början av året ätit Royal Canin 4800...
Svar
10
· Visningar
690
Senast: Hawaii
·
Hundhälsa Jag är mitt uppe i att byta foder, främst då ena hunden är lite för tjock. Och jag har stött på samma problem som många andra gör, så...
Svar
9
· Visningar
655
Senast: SiZo
·
Katthälsa Jag ger Royal Canin hair and skin idag, som komplement till blötmaten. De blir så fina i pälsen av den, fäller mycket mindre också... 2
Svar
24
· Visningar
1 880
Senast: Sonic76
·
Övr. Hund Min lilla cockerblandning är då bra kräsen med mat Min förra golden åt ju allt så nu står jag rådvill. Ville inte äta royal canin...
Svar
10
· Visningar
601
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka