Foder till ponnypensionär

P

prallan

Jag har koll på storhäst, men nu ska dottern få sin första ponny. Han kommer gå på lösdrift med fri tillgång på hö. Han är 127 cm, lättfödd. Min tanke är att ge honom tillskott efter arbete, som inte kommer vara varje dag,kan någon rekommendera typ av mat och hur mycket varje giva?

Jag har arbetat med avancerade forderstatsprogram, men nu är jag ute efter en höftning, hur mycket en ponny äter, ungefär :D

Sv: Foder till ponnypensionär

En ponny tenderar till att äta mer än vad den behöver om den får fri tillgång på hö.

Såvida det är balanserade värden på grovfodret (Kvoten mellan smb rp och MJ och mineraler ock så vidare)
så skulle jag absolut inte ge en lättfödd ponny något extra. ;)

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 944
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 026
Senast: Twirro
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 426
Senast: mamman
·
Foder & Strö Jag skulle behöva lite kloka åsikter om foder till en liten krabat :confused: Lånar en liten shettis som sällskap till mina storhäst...
2
Svar
20
· Visningar
2 376
Senast: CFrisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar