Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är inte några olämpliga ingredienser vad jag vet i Hippolyts foder. Vad jag vänder mig emot är de säljer dyrt, ganska näringsfattigt foder under felaktiga hälsopåståenden.
T ex säger man att sommareksemhästar inte ska äta gräs och att proteinintaget ska begränsas. Vidare påstår man att islandshästar har svårt att ta upp mineraler. De rekommenderas ett foder med låg protein och hög MJ halt- (Det vanligaste fodringsproblemet på islandshäst är få i dem tillräckligt med protein utan att få för mkt MJ på köpet.)
Hästar med korsförlamning rekommenderas foder där huvudingredienserna är just de som de ska undvika - stärkelse och socker.
Sen rekommenderar man långvarigt bruk av vitlök i ganska stora, möjligen anemiframkallande, doser för hästar med diarré. Detta var bara några smakprov, det finns fler grodor.
Så företaget far med påståenden som kan vara direkt skadliga. Jag saknar fullständigt förtroende för dem och även om de skulle ha ngn bra produkt så skulle jag inte köpa den!
"man letar efter ett hö med så lite protein som möjligt så länge ts ligger runt 60" (??!!?)
Men vad menar du nu, om det finns en brist av mineraler så ger man väl mineraler och inte kraftfoder. Fattar jag fel av det du skriver, eller?