Jag har inte fått passen än på fölen. Det är bara krångel. Skickade in allt, trodde jag, i oktober. Ett papper försvann i posten - trots rekommenderat brev så det kom aldrig fram. Ringde veterinären som ordnade en kopia.
Ett annat papper visste varken jag eller hingstägaren vad det var för papper så det blev fel först, men rättades till sen, föreningen var till god hjälp där. Skickade då med vanlig post och det kom fram.
Sen efter ytterligare någon månad hör man av sig och undrar var det ena fölets bläs är, eftersom det ju inrapporterats ett föl med bläs när han var nyfödd, men den är inte ditritad på id-avritning eftersom id-kontrollanten helt enkelt inte kunde se den. Så nu ska jag ta hem en id-kontrollant igen och rita av bläsen, vi får väl väta pälsen eller något för att se, samt ha kort som ledning. Jag är ändå glad att man hörde av sig angående bläsen, för han har ju en, och det är ju bättre att det blir rätt från början.
Hans mamma hade inte sina 4 höga strumpor med i sitt pass, troligen så syntes de inte när hon var föl, så hennes id- ritning har jag fått göra om så jag är av med hennes pass också.
Sen för skojs skull går jag in och tittar i registret och ser att det andra fölets namn är felstavat....
Men har mailat förbundet och hoppas det är lätt ändrat, jag har ju ändå inte fått passen än. Var ju en himla tur att jag gick in och kollade innan jag fått hem dem.