I fredags var det unghästtest för min Korazon. Han var så otroligt cool och duktig. Han gjorde verkligen sitt bästa hela testet igenom. Jag kunde verkligen inte förvänta mig mer av honom.
Tyvärr är han väldigt överbyggd just nu vilket lös igenom på gångarterna då han hamnar lite i framvikt. För en månad sedan var han jämnare, men nu har rumpan dragit iväg igen. Sen hade jag nog hoppats på lite bättre betyg på ben och huvud/hals/bål. Han fick åtminstone jämna poäng med 7 och 7,5 på allt, förutom hoppningen där han hoppade 7,5 och 8

. Så lilla dressyrhästen fick högst poäng på hoppningen. Tyvärr ett halvt poäng från klass 1 i hoppning. Men som sagt är jag supernöjd med honom! Han gick som en klocka. Det betyder mer för mig än höga betyg.
Vi genomförde även ridprovet där vi fick lovord för att han verkade så trygg och otittig. Han blev lite pigg men annars fanns inget att klaga på där heller. Jag har inte velat bromsa så mycket än för jag varit rädd för att ta bort hans framåtbjudning. Bromsen får vi jobba på i höst

. Nu har han ett långt och välförtjänt sommarlov!
https://galleries.page.link/DuLWF Fotografbild från hoppningen
Visa bifogad fil 51846