Det gick jättebra! Han gnäggar och grannhästarna svarar Annars är han lugn.Jag är lite förtjust i din kille, får man fråga hur det gick för honom väl på plats?
Han har ju sin shettis där som tar hand om han
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det gick jättebra! Han gnäggar och grannhästarna svarar Annars är han lugn.Jag är lite förtjust i din kille, får man fråga hur det gick för honom väl på plats?
Oh vad häftigt med färgen! Är det så alltid med dem, att de föds helfärgade men sedan får det där mönstret?@dobbis Det har han verkligen gjort! =) Bara jag som suttit med mobilen och inte vid datorn!
Han är 152cm hög ( högre bak )
Wow! Kommer du ihåg att jag trodde det redan när han föddes,ska bli kul att se hur mycket han spricker upp. Han är jätte fin@dobbis Det har han verkligen gjort! =) Bara jag som suttit med mobilen och inte vid datorn!
Han är 152cm hög ( högre bak )
Japp,du hade rätt också!Wow! Kommer du ihåg att jag trodde det redan när han föddes,ska bli kul att se hur mycket han spricker upp. Han är jätte fin
Jag menade i fallen de är prickiga, om de föds prickiga eller blir det - men jag får uppfattningen att de föds helfärgade allihop alltså?@Asko Alla knabbar byter inte färg Finns väldigt många enfärgade inom rasen. Har för mig att det är 50% chans att det blir prickigt om ena är det, om inte någon av dom är homozygot i färgen,då blir det alltid prickar ( lite eller mycket) ( vilket knabstrupper-folket tror att Loves mamma är )
Tack! Ja han är väldigt fin! Blev en lyckad kombo den här gången, snäll och snygg!
Åh vad spännande, jag tycker att tigrering är nog den finaste och häftigaste färgen som finns. Lite kul att ingen ser den andra lik ut@Asko Dom kan födas med prickar!
Fölen kan födas:
* Helfärgad utan att få prickar
*Helfärgad men sen efter pälsfällning få prickar. ( Love är sån )
*Helfärgad med prickar ( många eller få på hela kroppen, likt en skäck så ändrar dom inte färg)
Fölen kan se ut hur som helst, jättesvårt att säga hur dom kommer se ut när dom är "klar" om dom någonsin blir det
Haha går det folk genom deras hage på sista bilden? Våra hade ju överfallit dem - med kärlek
Anton blev lite snorig för några veckor sedan efter att det varit kallt, blåsigt och regnigt i ett par dagar. Så länge allmäntillståndet är gott låter jag dem vara och ser om det går över.Mini har haft en del prickar som troligen är knottbett, men inte i ansiktet, bara på kroppen.
Han har även blivit förkyld! Säkerligen pga. det skiftande vädret som varit. Han är snorig och hostar lite grann... Hur tänker ni angåande förkylda unghästar, bör man köra på med veterinär och antibiotika, eller avvaktar ni och låter det gå över av sig själv....?
Anton blev lite snorig för några veckor sedan efter att det varit kallt, blåsigt och regnigt i ett par dagar. Så länge allmäntillståndet är gott låter jag dem vara och ser om det går över.
Om man misstänker bakteriell infektion så kan ju en odling vara på sin plats, men tror inte det finns nån veterinär som skriver ut antibiotika vid virusinfektion (som en förkylning oftast är), utan det de ofta gör är att skriva ut slemlösande typ ifall de hostar. Så var det när valacken jag hade blev förkyld och började hosta iaf.Så har jag tänkt med, men nu har han gått från "lite snorig" till "lite mera snorig", och färgen har ändrats från blankt till gult snor... Så nu funderar jag om det är dags att ta ut vet ändå...