Min var rent vidrig på att bitas ett tag. Han har ju lite krokodilgener sådär allmänt, men sen när han blev konvalescent. Man utvecklade ett ganska udda rörelsemönster för att försöka hålla sig undan.
Nu är han, peppar peppar, faktiskt ganska okej med att nypa på mig. Man får harkla sig åt honom ibland, men.. Däremot ta på grimma, jättespännande procedur då den på något underligt vis åker in i munnen hela tiden? ;P Jag fick skippa det här med skydd på frambenen (vill eg ha det då han är fullbroddad), de gick på något konstigt vis upp och hamnade på trekvart. Och vi har tejpade bogspännen på täcket, de går också upp på något mystiskt vis annars...
Men han tar det faktiskt himla fint ändå, det är enorm energi och han har också tråkigt, men han hanterar det och sköter sig finfint (så länge man är på hemmaplan...)
Jag har bävat som FAN för nyår. Han är hysteriskt skotträdd, hade full panik förra nyår. Och nu större, starkare och konvalescent... Har droger utskrivna, köpt vadderad travluva och gummiöron, feromer mm. Men så har jag också köpt en cd med raketljud för hundträning och spelat flitigt senaste tiden. Och den verkar hjälpa, dag ett flippade han ur på låååg volym, nu kan jag spela på högsta och han bryr sig inte. Så om folk bara kan låta bli att dra av fyrverkerier dagtid när han är ute så kanske vi kan ta oss igenom det utan varken materiella skador, personskador eller skador på hästen...