Födda 2013 del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Födda 2013 del III

Jo, lite lika är de på de här bilderna fast din har en liten stjärn och lyfter högre på benen än min. Tror med att din blir större, min tjej borde sluta omkring 150 cm.

Känns som min kommer att bli pytte då, han är 9,5 månad nu och mäter 142cm, han är minst i flocken...
pict1258_531382679606ee07f6a609fe.jpg

pict1270_5313826cddf2b35363da68e3.jpg

Min lille är nästan 130 nu oj så han växer :meh:
men han får såå gärna bli en ponny..bara inte 150+

Inte så vacker..bara gullig..;)

jo han är bergsklättrare åxå..:crazy:

Gillar att springa ikapp med sin kompis..

KL
fina bilder på era ynglingar.:)

Jag lade om såret själv i fredags och han stod helt still hela tiden. Hade hjälp av en som höll i grimskaftet och min man som assisterade som sjuksyster genom att räcka allt och öppna så det skulle vara så sterilt som möjligt.

Det tar ju lite tid så när jag kom till det kritiska med att lägga på kompresserna och linda de första varven med soffban blev han otålig, men då fick han en hink med lusern och stod still resten av tiden. Jag var rätt nervös så det var en lättnad att det gick så bra. Det är inte så lätt heller att linda alla de här varven och lagren för det får inte vara för hårt, inte för löst och det ska sitta från karleden upp till knäet.

Såret har läkt något enormt bra. Nu är det bara några cm, men det är en hård knöl under som man kan oroa sig för. Vill ju inte ha ett överben där. Däremot tror jag vi slipper skära svallkött något mer. Lägger om igen på tisdag så då får vi se.

Följer tråden i tystnad då grannen har en som är född den 12.e Juni 2013 om jag inte har helt fel. Hon är 75% Frieser och är helt fantastisk i temperamentet. Har bild på henne då hon är 1 dag gammal och sedan 5-6mån gammal tror jag :)

1520621_10152127645198094_476315823_n.jpg

1554412_10152127638743094_725758670_n.jpg

Men tänkte skriva till dig att om din pålle är 142 tror jag inte har blir pytte. Min 12.a var 140 när jag köpte honom som 9mån och han är 158 nu och blir 2år i slutet på maj. Så jag räknar med att han blir 165+. Så allt beror väl på hur stor häst du villa ha och självklart växer ju alla olika. Men jätte liten tror jag inte han blir ändå :)

kl

Träffade de som har "min" seminstation i helgen, dvs de som tillverkade min skitunge :p Lilltrollet har bott på seminstationen när mammahäst skulle betäckas om i somras.
Första frågan jag får "är hon kaxig" :laugh: följt av "nog den kaxigaste fölunge jag träffat" hahaha och det har passerat MÅNGA fölungar hos dem genom åren :o

I helgen fick alla hästarna som bor här en make over. Tvättade svansar, klippte manar mm Klippte även lite man på trollet - hon har fått så lång man att den räckte över hela halsen - kanske fjantigt att frisera ett föl men manen såg hemsk ut lång och stripig :yuck:

Så ser Frans svansända ut, pga leran i höstas. Jag har haft i glansspray :o och borstat men funderar på att klippa bort lite. Manen är bara ett stort fluff, volym som skulle göra Elisabeth Höglund avis!

Nää förhoppningsvis inte :) men när de andra man ser är större så funderar man ju lite...

haha "..Som skulle göra Elisabeth Höglund avis":rofl:

Vad kul att läsa i kapp om alla era åringar!

Jag och (världens största toffel) H kommer överens om allt. Jag är ovan vid att ha en liten snäll häst :crazy: jag har alltid gillat bestämda fuxdamer, det är en stoooor kontrast att ha en mesig fuxhingst :D men min lilla hästfamilj älskar mig, såpass mycket att de kämpar om min uppmärksamhet... Rätt angenämt!

Häromdagen fick H nosa på sin mamma och oj vilken blick hon fick - A visste precis vem det var! H tyckte hon va läskig... Nåja! Nån dag ska jag vårbada och frisera mina hästar. Naturlig hästhållning :angel:

25448B25-892C-4844-B8ED-FF8889698C47_zpsx2zuytjk.jpg

H har precis bytt till cobgrimman. Lillen blir 10 månader på torsdag!

Håller med Miaa, vacker mammahäst Neko!

kl.
*puh*
Var ute och gick med Iska idag, hennes favorittempo = POWERWALK. Så idag har vi påmint om att matte bestämmer tempo, men även matte kan tänka sig gå snabbare ibland så det inte bara är broms. :p
Men jäklar vilken liten mops hon är ibland när hon inte får precis som hon vill. :mad:
Men i alla fall inget ohanterbart, antar hon är tämligen snäll för att vara ett busigt litet sto, hon gör ju inget egentligen, hon bara låtsas och testar för att se om hon kommer undan med det. ;)

Mätte 147-148 fram och 150 över rumpan. 9 månader.

Är precis i mellan grimmor, ponnygrimman är på snudd till för liten, men cob fortfarande lite för stor... :)

Mätte 147-148 fram och 150 över rumpan. 9 månader.

Är precis i mellan grimmor, ponnygrimman är på snudd till för liten, men cob fortfarande lite för stor... :)

Deas favorit tempo när hon blir ledd in och ut ur hagen är snigelfart... oj oj oj vad sakta det går framåt... :meh:

Men jösses vad hon har uppfört sig bra den sista tiden... Sedan "sista" dusten för några veckor sedan så har hon inte testat gränserna...
Kanske har hon äntligen förstått att busa det får hon göra med tukt och Provinz. :D

Du verkar få en riktig jätte :D;)

Dea blir ju bara äldre och äldre, men inte större och större... :nailbiting: tänk om hon blir en dvärg iallafall?

Oavsett storlek så tycker jag att hon börjar komma ifatt med framdelen lite... men bara lite...

Har samma problem som du, ponnygrimman är på snudd för liten medan den andra är för stor... Vilken grimma använder du?

Haha, Iska tycker att när matte leder både henne och ponnyn ut och in ur hagen är ett ypperligt tillfälle att bita ponnyn i rumpan eller vara allmänt stökig med henne. :meh: Så just nu har vi fokus på "busa gör man i hagen, inte i grimskaft..."
Men på promenad är det roligt och ska gå fort, hon blir jätteglad när matte joggar så hon kan trava! :p
Mamma upp i dagen... :)

Kul att din sköter sig nu i alla fall. ;)

Men sluta! Hon ska bli lagom 165 cm. Sådeså. :mad: :cautious:
Men rumpen är verkligen högre nu, hon ser rätt rolig ut. Jag stod och muttrade över hur det numera känns som att man mockar efter en stor häst snarare än ett föl, när det slog mig att hon faktiskt inte är långt ifrån storhästmått. :arghh:

Om du prompt vill ha en bjässe kanske vi kan byta...? :angel:

Jag har ju lite fobi för huvudbonader som är för stora på hästar, så jag använder ponnygrimman än, men hon får vara utan i hagen nu när hon lugnat sig och inte ser ut att vara på väg genom tråden så snart en ljus häst går förbi på vägen... :p

Senast ändrad:

jag brukar också ha den typen av grimma, men jag har ju inte haft häst som passat storlek Cob på många år (faktiskt inte sedan Deas mamma var liten)
Men de sflesta av mina full grimmor och 1 av pony grimmorna är sådana som den på bilden. Dock inte köpta på Biltema ;)

Den första som kom upp med det spännet var denna. För övrigt hade avatar just den grimman i strl ponny. Otroligt mjuk och följsam! Underskatta inte biltema ;-)

Och jag har i princip aldrig haft sånna grimmor, har en till ponnysällskapet nu efter att nån (:cautious:) hade sönder hennes gamla grimma... Den fick jag i present till Iska, en likadan till mammahäst, men Iska kunde aldrig ha den. :p
Och jag fick en likadan grimma som hon har nu fast i storlek cob i julklapp av bror med respektive, så jag hade inte mycket att välja på där. :D

Åh andra sidan har jag aldrig haft växande hästar innan heller. :o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Vi har ingen "riktig" tråd för våra telningar från i våras och somras. Här kan vi följas åt! Min gosse efter King Olymbrio L är...
Svar
2
· Visningar
279
Senast: Hedwig
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 020
Senast: Piaff
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
252
· Visningar
5 174
Senast: pepp
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 783
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar