Födda 2013 del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
KL

Här händer inte så mkt heller. Inyala får ha träns på sig ibland och nu har vi testat tömkörningsgjorden. Planen är tömkörning i mars. Bild tagen igår. Hon sträcker på sig ordentligt och är i nte så uppdragen som det ser ut ;)

IMG_2636.jpg

IMG_2653.jpg

@CaisaLundblad det finns lösdrifter inom Stockholmsområdet men 6-7 mil utanför stan och eftersom att jag vill ha min andra häst på samma ställe och han rids så skulle det innebära lååång väg att åka varje dag. Sen har jag lite svårt att lita på folk, framförallt efter att jag höll på att förlora Chloetta i kolik dagarna före jul -13 för att de hade bristande uppsyn/ förmåga att upptäcka sådant i tid. Men visst finns det ställen :)

@Pontevecchio vad skönt att Franslusen skötte sig och att han trivs bra på sitt ställe även om det är långt bort.

*kl*

Vi får se hur det blir med Stockholm, tyckte det var mest slit och kommer nog inte vara så bra som det verkade från början, blir troligen en flytt i stället närmare där jag bor för Cajsa,.ett stall med större hagar och ett ridhus, troligen flytt nu i månadsskiftet. ;)

Ska in på intervju nu i Gbg, är väl inte det bästa yrket ( telefonförsäljare) men bättre än inget och ingår fast lön.

bild på fröken från igår i väntan på att hovslagaren skulle komma :)

yyrgp.jpg

KL

Här händer inte så mkt heller. Inyala får ha träns på sig ibland och nu har vi testat tömkörningsgjorden. Planen är tömkörning i mars. Bild tagen igår. Hon sträcker på sig ordentligt och är i nte så uppdragen som det ser ut ;)

IMG_2636.jpg

IMG_2653.jpg
Fin hon är! Gillar modellen :)

Liten hälsning från "kullsyskonet" Fille (och hans kompis Kalle).

har haft premiär på stora banan, sköter sig utmärkt (i just det avseendet alltså, i hantering är de liksom lite smågangsters fortfarande)

med förhäst greenday
http://stallmalmborg.se/bilder/2015-01-10 (4).JPG

http://stallmalmborg.se/bilder/2015-01-13 (7).JPG

Tack! Ja de gick ju ihop hon och Fille!Vad stor han ser ut på bilderna! Har han vuxit?

@Verlin jag har ingen aning men hon är nog rätt färdig. ...just nu iaf. Mor hennes såg färdig ut i samma ålder...

@supercassie Shit, de ser inte ut som några nyblivna tvååringar med utrustning och ryttare på sig. :laugh:
Försökte föreställa mig Iska där bredvid, men det gick inte alls. Däremot hennes hagkompis som ser mycket färdigare ut i dagsläget hade jag nog kunnat tänka mig där. :D

Min ser fortfarande ut som bäbis tycker jag. :o

@supercassie Shit, de ser inte ut som några nyblivna tvååringar med utrustning och ryttare på sig. :laugh:
Försökte föreställa mig Iska där bredvid, men det gick inte alls. Däremot hennes hagkompis som ser mycket färdigare ut i dagsläget hade jag nog kunnat tänka mig där. :D

Min ser fortfarande ut som bäbis tycker jag. :o

Hihi nä de ser så vuxna ut helt plötsligt.
Ofta ser ju fullbloden (och de med mkt fullblod i sig för den delen) färdiga ut lite snabbare. :) Bäbis-Iska är fin hon med :P

Grabbarna har blivit mätta och fotograferade igen.

Ricky 19 månader och 135 cm.

150110_54b2a2722a6b2289d364b91d.jpg

Grålle 21 månader och 137 cm.

150114_54ba4b00ddf2b367d18bf14e.jpg

För övrigt busar de massor i hagen nu, det är ofta jag hör hur det smäller när de brottas. Ofta gör de ruscher i trav eller galopp också, så bra kondition har de. :p De kommer in en gång om dagen och får kraftfoder, i övrigt får de vara ifred ett tag till. Grålle skall jag börja sätta igång igen om två veckor. LÄNGTAR! :D

Tack! Ja de gick ju ihop hon och Fille!Vad stor han ser ut på bilderna! Har han vuxit?

@Verlin jag har ingen aning men hon är nog rätt färdig. ...just nu iaf. Mor hennes såg färdig ut i samma ålder...

För första gången på typ tre-fyra År har jag ju inte varit med och ridit in, så jag har sämst koll på hur stora de är nu... Ingen av killarna är anmärkningsvärt stor dock. Hon som rider Kalle på bilderna är rätt lång dock ( dryga 170 tror jag) på bilder du sett mig rida unghästar tidigare kan man ju tänka på att jag är högst 160)
Förhösten de går med är inte alls hög, men istället grov....

Grålle har så läcker färg! vilken lång svans!

Jo, nu börjar han bli fin i färgen. Var rätt blaskig som åring. Skall bli spännande att se hur sommarpälsen ser ut. Han var ju tänkt att säljas till hösten, men jag har gett upp och insett att jag tycker alldeles för mycket om honom. :)

De har enormt långs svansar bägge två, det brukar ta tre år innan svansarna behöver klippas, men snart måste jag nog ta det allra nedersta så de inte trampar på det.

Manarna skall vi inte tala om. Växer som ogräs, superbreda och helt hopplösa att klippa. Men man kan inte få allt ens i två helt olika men underbara individer. ;)

Idag har Blixten blivit en stor kille. Han fick nämligen testa dra en tom pulka för första gången! Inga som helst problem, han har gått med både mig och den andra hästen när vi drar den. Så han tittade inte ens på den, tyckte mest det var kul att få göra någonting annorlunda och småtravade lite ibland. :)

10553734_10153694615830942_1082570933086658904_o.jpg

10945840_10153694615835942_7686970078363223921_o.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Vi har ingen "riktig" tråd för våra telningar från i våras och somras. Här kan vi följas åt! Min gosse efter King Olymbrio L är...
Svar
2
· Visningar
284
Senast: Hedwig
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 024
Senast: Piaff
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
5 328
Senast: pepp
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 784
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar