Vi har aldrig mockat hagar och haft noll masktryck.
Va skönt!
Tror dock i vårat fall att det behövs pga hagens storlek och att det är en lösdrift
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi har aldrig mockat hagar och haft noll masktryck.
Jag har heller aldrig mockat mina hagar o har också haft noll masktryck så det är nog olika.Vi har aldrig mockat hagar och haft noll masktryck.
Frasse fick testa beridarens fina dressyrsadel igår och i slutet satt jag upp och kände på Sadel och häst. Asså wow! Det ser inte så mycket ut på film men känslan. Tryck bak och såå fin i handen och lätt för hjälperna. Och han är 4, Vi har förhoppningsvis en evighet på oss att förfina detta. För jag behöver hitta ridning igen och bli mycket bättre. Nu när jag har en häst som inte ger mig några ursäkter.
Gud så Peppad jag blev av känslan!
Och, plötsligt 25gradig värme gjorde Frasse till precis lagom tempererad
Fast jag tittade inte på ditt ev "omfång"! Utan på hur långa överskänklar du hade o var du då hamnade i sadeln.... Du hamnar lite långt bak men sen är ju inte filmen inzoomad på dig så det kan vara missvisande. Dessutom är Cortinan skålad så den blir ju då mindre än en flatare sadel.Jag är en knubbis men allt sitter ovanför arslet. Arslet i sig och benen är tunna så i större sadel halkar jag mest omkring men kanske värt att testa 18". Detta var en Amerigo Cortina, 17,5".
Tack! ja man får inte glömma att det inte är en klar produkt liksom. Vilket jag måste påminna mig själv om typ när Frans testade matte på ALLT igår. Tog mig 20 min att komma upp igår och när jag satte mig fick jag en rodeoomgång. Försöker minnas den där snälla 3åringen som stod helt still vid en pall i vintras och hoppas han återkommer snarast.
Fast jag tittade inte på ditt ev "omfång"! Utan på hur långa överskänklar du hade o var du då hamnade i sadeln.... Du hamnar lite långt bak men sen är ju inte filmen inzoomad på dig så det kan vara missvisande. Dessutom är Cortinan skålad så den blir ju då mindre än en flatare sadel.
Jag har också problem med uppsittning från pall just nu. Måste ha någon som håller i, kör lite ledarskap innan då går det bättre.Jag är en knubbis men allt sitter ovanför arslet. Arslet i sig och benen är tunna så i större sadel halkar jag mest omkring men kanske värt att testa 18". Detta var en Amerigo Cortina, 17,5".
Tack! ja man får inte glömma att det inte är en klar produkt liksom. Vilket jag måste påminna mig själv om typ när Frans testade matte på ALLT igår. Tog mig 20 min att komma upp igår och när jag satte mig fick jag en rodeoomgång. Försöker minnas den där snälla 3åringen som stod helt still vid en pall i vintras och hoppas han återkommer snarast.
Jag har också problem med uppsittning från pall just nu. Måste ha någon som håller i, kör lite ledarskap innan då går det bättre.
Jag tillhör skeptiska skaran när det kommer till daglig träning på fibersand. Tror inte det underlaget glider tillräckligt för att inte slita på hästarna, jag förstår att hoppryttare vill ha fiber på tävling men det är ju svårt att kombinera en tränings/tävlingsbana på en anläggning. Vet iaf flera ridskolor som dissar fiber.Frasse har slagit i sko nu ett tag men nu är det på väg bort. Oftast när han blir trött och lite låg fram så han inte hinner undan.
Nån som rider på fiber? jag upplever att det är rätt jobbigt för Frans. När han bär sig bättre bak lyfter han ibland inte tillräckligt bak utan snubblar till. Lite rädd att det sliter på bakknäna.