Flytväst.

Jag har en med magplatta (dvs inte sån där med bara två remmar) och handtag - typ som denna (men äldre modell)
5952698d00879_267x267.jpg

Är jättenöjd med flytvästen, den har hängt med i många år och börjar först nu gå sönder. Har varit guld värt med handtag och riktig magdel eftrsom det blir ett bättre stöd när vi lyft upp i båt etc (alltså jag lyfter inte i själva handtaget men det har varit bra styrning så en kan hjälpas åt). Och den används på en tanig goldenhane :)

Jag simmar mina med flytväst och har en från Hurtta och en från Hööks. Hurttas är lite mer rejäl, men Hööks duger gott och väl :)
Jag har dem på en liten labradorhane, 55,5cm och 26kg, och en wachtelhane på 49cm och 23 kg. Min wachteltik har haft Hurtta-västen också, 47cm och 19,5 kg.

Ruben simmar inte men har alltid flytväst på båten.
Har en från hööks som man knäpper under magen.
Den sitter bra och vi har testat flytsäkerheten.
20180712_083219.webp

Mina har flytvästar från Showmaster med magplatta. Har två aussietikar på 19,5 och ca 22 kg.

Förut hade jag roddbåt (innan den blev stulen :rage:) och då ville jag ha den hela magplattan om jag hade behövt lyfta upp dem i båten, kändes som att det skulle vara bekvämare än bara två remmar. Nu simmar de bara fritt i sjö och sen friskvårdssim i inomhuspool, då känns det inte som att det är ett krav för mig med magplatta :) .

180712,1.webp

Tyvärr verkar just denna ha försvunnit från marknaden, jag har letat efter en till min mallehane, men inte hittat denna någonstans :( .

Mina har flytvästar från Showmaster med magplatta. Har två aussietikar på 19,5 och ca 22 kg.

Förut hade jag roddbåt (innan den blev stulen :rage:) och då ville jag ha den hela magplattan om jag hade behövt lyfta upp dem i båten, kändes som att det skulle vara bekvämare än bara två remmar. Nu simmar de bara fritt i sjö och sen friskvårdssim i inomhuspool, då känns det inte som att det är ett krav för mig med magplatta :) .

Visa bifogad fil 17088

Tyvärr verkar just denna ha försvunnit från marknaden, jag har letat efter en till min mallehane, men inte hittat denna någonstans :( .
Vilken storlek behöver mallen? Jag har en likadan i L (min väger 25 kg) som du kan få köpa för en liten peng - använd men i fint skick. Det är bara att inse att Pästen inte längre behöver den... :(

Vilken storlek behöver mallen? Jag har en likadan i L (min väger 25 kg) som du kan få köpa för en liten peng - använd men i fint skick. Det är bara att inse att Pästen inte längre behöver den... :(

Åh så gölligt! Är den rosa (extremt viktigt i min värld, den måste vara roooosa :D)!?

Han är invägd nu i veckan på 31,5 kg, så jag tror att han behöver en 45 cm (30-50 kg) då han nog kommer lägga på sig ett par kg muskler till.

Åh så gölligt! Är den rosa (extremt viktigt i min värld, den måste vara roooosa :D)!?

Han är invägd nu i veckan på 31,5 kg, så jag tror att han behöver en 45 cm (30-50 kg) då han nog kommer lägga på sig ett par kg muskler till.
Såklart den är rosa, annars hade jag inte skrivit :rofl::rofl:
Det står bara L i den, mäter jag delen över ryggen är den 40 cm. Enligt den flytväst som finns på Hööks hemsida nu så är L 45 cm. :)

Såklart den är rosa, annars hade jag inte skrivit :rofl::rofl:
Det står bara L i den, mäter jag delen över ryggen är den 40 cm. Enligt den flytväst som finns på Hööks hemsida nu så är L 45 cm. :)

Jag hittade en strl/viktlapp från showmaster via google, och då ser det ut som att den är en strl för liten tyvärr om den är 40 cm :(

180712,2.webp

Men tack för erbjudandet :love: !

Jag har Hurtta Life Saviour till min ena dvärgschnauzer. Hon älskar att bada och simma så ville köpa en som sitter bra vid simning med magplatta. Jag är jättenöjd och hon verkar inte alls besvärad när man lyfter henne i den. Bild från Google:
DMbTjhOUMAAK-Li.jpg

Min andra som inte gillar att simma har en gammal från Baltic men den har bara två smala remmar på undersidan och flyter upp vid simning dvs blir oskön. Ska köpa en ny till henne, lär nog bli hurtta eller kanske en rukka. Tycker inte om att Hööks bara finns i ful neongul annars hade den fungerat bra :p

Jag har denna till mina dvärgpinschrar:
zoom.jpg

Testade hurttas på djursjukhusets sim men de fick skav av den. Den här får de inte skav av.

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 904
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Fortfarande jätteung. Jag brukar rekommendera folk som är sugna på BC nr 2 i sitt lov att vänta tills den första tagit sitt VP, då har...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 024
Senast: attheedge
·
Övr. Hund om en jagande jakthund attackerar en kopplad hund på promenad?
2
Svar
27
· Visningar
2 055
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Jag var inne på apotea nyss för att köpa en tandkräm till vår hund, men det finns ju MASSOR :eek:. Vilken sort rekommenderar ni :) ?
Svar
16
· Visningar
1 208
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix