Flytta utomlands -vad packa?

sussantuss

Trådstartare
Jag ska flytta utomlands i fem månader. Det är jättesvårt att packa! Flyget går ikväll, snälla bomba med tips på saker som jag säkert har glömt!

Sv: Flytta utomlands -vad packa?

Köp "tråksaker" (underkläder, basplagg, hygienartiklar, smink etc) på plats. Om du inte har en extremt begränsad ekonomi/ska flytta till nordpolen så finns det ingen som helst vits med att dra med sig sånt hemifrån. Även böcker och möbler/prylar bör begränsas till ett minimum.

Kommer du att få besök under vistelsen? Be i så fall den/dom som kommer att ta med sig eventuella vinterkläder/skor. Alternativt packa dem i en kartong och be någon skicka ner dem till dig.

Det som kan vara viktig att tänka på är att ta med sig laddare till alla elektronikprylar, beroende på vart du ska kan det var meckigt att hitta sånt på plats.

Sv: Flytta utomlands -vad packa?

Det enda som du måste ha är dina ID-handlingar.
Körkort och pass.
Allt annat kan man lösa om du flyttar till en civiliserad plats.

Liknande trådar

R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 429
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 554
Senast: malumbub
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 358
Senast: Squie
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 208
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Skänkla mer?