Flytta sto med föl

Sv: Flytta sto med föl

Jo jag vet, men vet inte hur mycket jag kommer jobba till hösten än så det kommer bli ruskigt dyrt att bila fram och tillbaka.

Ska fundera lite till.

Stall 1 först, sen efter avvänjning flytta bara fölet till stall 2? Då kanske du inte ens behöver åka till fölungen så ofta, om den andra ägaren kollar till?

Ja, tanken är att hitta en lösdrift med mixad ålder när fölet ska vänjas av. Då gör det ju inget om det är lite längre bort heller, då är ju det viktigaste att fölet får ha roligt och utvecklas i en flock.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
830
Senast: Freazer
·
Hästvård Skrev för ett tag sedan om ett sto i vårt stall som fått ett föl som stoet vaktade extremt. Fick ett jättebra svar som ingav hopp vi har...
Svar
3
· Visningar
535
Senast: Görel
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 032
Senast: Ketrawzc
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 816

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat