flytta på en utekatt?

Milosari

Trådstartare
går det? min pappas katt har varit väldigt sjuk ett tag och eftersom pappa inte fixar det där med att ge mediciner har katten fått leva som innekatt hos min bror en månad. nu har jag dock fått reda på att han slarvar med medicineringen och funderar på att ta hem katten till mig. men bor den hos mig måste den gå ute på dagarna eftersom jag inte kan ha låda inne (hundarna äter ur lådan och det är inte så nyttigt med en massa kattsand i magen). men hur förhindrar man att han springer hem?

jag har faktiskt försökt sälja katten en gång (ingen som riktigt har tid med honom), men han sprang tillbaka hela tio gånger innan de nya ägarna tröttnade.

Sv: flytta på en utekatt?

det har ordnat sig för en kort period till. katten får nu sin medicin. men han klättrar på väggarna, så så småningom måste han flytta.

Bygga en utegård till katten? Ha en kattlucka till lådan, om du har större hundar som inte kommer i genom en sån?

Det är väl lite olika med katterna om det går att flytta dom eller inte. Vet några katter som har flyttat 1-4 gånger och de har klarat sig bra. De har varit inne en vecka så att de lär sig var de bor och känner sig trygga där. Sen har de fått gå ut.
Så finns de ju den andra sorten som är mera fäst vid platsen de bott på än vid människorna(vilket er kisse verjar vara??) och då kan det bli svårt.. Men on du får katten att tycka om dej och ditt hem så tror jag nog den stannar. Lycka till!!

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
864
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag har skrivit om att Kjellie grävt i min mans stora chilikrukor. Jag har tänkt att han antagligen är osäker/stressad eftersom han nyss...
Svar
6
· Visningar
1 558
Senast: Bapelsin
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449
Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
14 223

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka