Flytta och byta förskola

jerseyko

Trådstartare
Jag och barnen (3 och 5 år) ska flytta och till en annan kommun.

Söker jag förskoleplats där "som vanligt" eller ska det göras någonting via kommunen där barnen är placerade nu, för jag måste ju säga upp deras plats dom har där.

Någon som har mer koll på hur det fungerar?

Sv: Flytta och byta förskola

När vi bytte förskola så ringde jag förskolerektorn som sa att det bara var att ansöka som vanligt men skriva dit att vi vid önskad förskolestart kommer att bo på nya förskoleorten.

Den gamla förskoleplatsen sade vi upp när vi fått plats på nya förskolan (vilket var omgående).

Liknande trådar

Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
4 013
Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 668
Senast: Ninnurur
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 535
Senast: Queen
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 203
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar