Flyga med små?

Sv: Flyga med små?

De flesta plan har varmt vatten till te och sa, sa man kan fa det darifran sa slipper man krangla med termos och grejjer. Man kan sakert be dem stalla en barnmatsburk i lite hett vatten ocksa, hellre det an en unge som skriker sa alla passagerare far krupp ;)

Lambo pa min senaste flygning nar Sam var 11 manader hade jag med mig en burk med skuren frukt, banan och clementin tror jag. Det var ingen jattehit, vi hade frukt overallt haha och killen som satt bredvid mig var mattligt road :D

*KL*

Vi ska ut och flyga om 3 veckor, blir 1,5 timmar ungefär. Tror nog det ska gå bra! Är det någon som vet vad den där plasten kostar på Landvetter? Vi ska inte ha med vagnen men dock babyskyddet, står på flygbolagets hemsida att man måste plasta in vagn och babyskydd.

Tetrapack med ersättning verkar det ju som att man får ta med sig? Men kanske bäst man ringer och hör vad som gäller ändå så man inte står där utan mat till lillan och hon blir tokhungrig på planet...inte roligt :D

Plasten kostar 40:-/st och det är jättestora plastpåsar typ. Ringde nyss Landvetter och frågade. Man gör samma sak med bilbarnstolar. Tvillingvagnar däremot trodde hon inte att dessa plastpåsar passade till.

När vi har flygit till canarieöarna har vi haft vagnen i sån där plastpåse. Har för mig att den kostade ca 40 kr (fast vi flög inte från Landvetter men det måste vara ngt liknande pris). I år köpte vi en till hemresan också för förra året gick påsen sönder och det gick inte att köpa ny nere på canaris.

När vi flög till holland och vi började prata om plastpåse så frågade personalen oss om vi inte ville ha med vagnen fram till planet. Den lastades i sist och lastades ut först. Och jag hämtade vagnen direkt hos "väskkillen" som stod och lastade ur. Det var riktigt smidigt och inte en skråma på vagnen!

Jag har alltid tagit med mig en tom vattenflaska som jag fyllt på när man kommit igenom säkerhetskontrollen och sen vällingdoseraren med 3 portioner välling i. På hemresan har jag köpt en vattenflaska innanför säkerhetskontrollen. Fast William dricker ju kall välling...

Sist vi flög hade jag med mig allt möjligt: Mediciner, både flytande och narkotikaklassad (William har epilepsi), välling, lite saft till hans medicin, majskrokar, russin, barnmat m.m.

KL

Tack för alla svar!!

Utvecklar tråden lite - någon som har tips på en sittvagn med fullt liggläge där dom sitter baklänges. Som väger lite. Tycker dom flesta är framåtvända...

De flesta ar nog framatvanda for att man inte borjar anvanda dem pa heltid forran barnet vill sitta framat. Innan dess anvander nog de flesta sin kombivagn. Jag marker nu (Sam ar 16 manader) att han sitter mer och mer framat (till mammas fortret, jag vill ju titta pa honom varje sekund :D) men har jag honom bakvand sa hanger han ut for att titta framat hihi.

De flesta ar nog framatvanda for att man inte borjar anvanda dem pa heltid forran barnet vill sitta framat. Innan dess anvander nog de flesta sin kombivagn. Jag marker nu (Sam ar 16 manader) att han sitter mer och mer framat (till mammas fortret, jag vill ju titta pa honom varje sekund :D) men har jag honom bakvand sa hanger han ut for att titta framat hihi.

Ja det verkar så! Min vagn är ju sen sittvagn som jag kan vända åt vilket håll jag vill.. Men tänkte köpa en begangnad som man inte är så rädd om att ha med på resan..

Storasyster var 1-1,5 när hon flög första gången, då flög vi till Spanien. Gick ok men var lååång dag..

Lillasyster flög första gången när hon var 5 månader, då flög vi till Thailand. Den resan var inte kul.. Förseningar, övertrött storasyster mm.. Hemresan gick lite bättre iaf.

Sen har vi flygit till Mexico också, tar ungefär samma tid som till Thailand. Då var Storasyster nästan 4 år och Lillasyster var 1-1,5. Det gick mkt bättre. Lillasyster ammade vid start och landning, och vi hade massor med släktingar med oss som kunde avlasta iaf med storasyster en stund då och då.

Nu kommer vi vänta med att flyga på långa flygningar.. :rofl:

Hehe du har varit runt med dom små du :D

Kommer inte ihåg om nån skrivit om man kan förebygga lock för öronen o sånt... Om dom har napp vid start/landning - underlättar det?

ja, thailandsresan var bröllopsresa.. och mexicoresan blev vi bjudna på hela familjen av mamma när hon fyllde 50 :eek::love:

nässprej innan man lyfter (man kan få upp en "styrka" om barnet ligger på gränsen), amma/vatten/välling/tuggummi beroende på ålder osv kan underlätta.

När vi åkte till Mexico hade Nova-li (minstingen) öroninflammation.. :crazy: Men hon hann få 1,5 dygns doser med penicillin innan, alvedon/ipren, nässprej vid start och så ammade hon. Och öronen märktes inte av alls! Gissa om vi var nervösa innan planet hade lyft, visste ju inte om öroninflammationen hade lagt sig.. Som tur är hjälper ju penicillin så fort!

nässprej innan man lyfter (man kan få upp en "styrka" om barnet ligger på gränsen), amma/vatten/välling/tuggummi beroende på ålder osv kan underlätta.

När vi åkte till Mexico hade Nova-li (minstingen) öroninflammation.. :crazy: Men hon hann få 1,5 dygns doser med penicillin innan, alvedon/ipren, nässprej vid start och så ammade hon. Och öronen märktes inte av alls! Gissa om vi var nervösa innan planet hade lyft, visste ju inte om öroninflammationen hade lagt sig.. Som tur är hjälper ju penicillin så fort!

Jösses! Förstår att det var nervöst. Men napp är inget som hjälper alls? Han kommer ju att vara 8 månader och jag kommer inte att amma längre.

det som hjälper är när de tuggar/sväljer eller gör de rörelserna, så om han bara har nappen "som en propp" i munnen tror jag inte den hjälper, men om han suger på nappen så hjälper den nog!

det som hjälper är när de tuggar/sväljer eller gör de rörelserna, så om han bara har nappen "som en propp" i munnen tror jag inte den hjälper, men om han suger på nappen så hjälper den nog!

Ja nej precis, så jag kan ju ha en back-up om han inte är sugen på napp just då :D

Tror inte att det finns bakåtvända sulkys, jag har iaf inte lyckats hitta någon.
Vi hade med oss vår Brio Duo, fast bara själva sittinsatsen. En sån vagn kostar inte många hundringar på Blo*ket, och de är riktigt bekväma för barnet också (utan att vara klumpiga). Vår dotter sov i vagnen nattetid också när vi var iväg (och sover fortfarande i den dagtid hemma nu, när hon är 13 månader)

Vi hade med oss en sulky med rejäl suflett. Den var rätt så ok att köra, bra packutrymme mm, men den är ju inte i närheten så lättkörd som våra vagnar hemma (då hade vi en bugaboo och en P&T). Hade med oss UV-skydd/myggnät till vagnen också.

Vi ville också ha bakåtvänd sulky men den enda är väl Bugaboos lilla sulky och den kostar ju del.. Hade jag haft pengarna "över" hade jag dock köpt en sån..

kl

Ni som haft barnet i bärsele på flygplatsen, har haft barnet kvar där genom säkerhetskontrollen? Eller måste man ta ur barnet och skicka selen genom handbagagerönten?

Hälften av gångerna har jag fått ta ut honom, en gång när han sov! Men jag lyckades med det med, tur jag åkte med en kompis :D

En gång har jag fått smaka på min utpumpade mjölk.

Liknande trådar

Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
484
Senast: gulakatten
·
Fritid Hittade ett fint airbnb i Grekland som jag vill boka. Närmsta flygplats är Chania, så kollade flyg Landvetter-Chania. För två vuxna och...
2
Svar
35
· Visningar
1 709
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
655
Senast: Bufera
·
Övr. Katt Hejsan, jag ska åka tåg med min nya katt Mezzi ( har haft honom i 3 veckor och han är 5 månader gammal) i 5,5h på fredag. Har försökt...
Svar
5
· Visningar
253

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka