Flyga med små?

Sv: Flyga med små?

Ja det var den förklaringen jag också fick då. Men helkorkat att man inte kan få tag på mat till barnen (utöver den man tog med sig själv i reserv..), förrens de gått förbi med drickavagnen TRE gånger och därefter en bra stund till.. Och när väl maten kommer in så är det inte laktosfritt som man beställt :devil:
(Vet inte vilket bolag vi åkte med, så inte kritik till just dig)

Jag snackade nyss med Cityairline ang tetra med välling. Eftersom dessa innehåller 2 dl så måste man dela upp dom. Man får ha hur mycket vätska som helst, MEN max i dl i varje behållare. Så tetran måste man öppna och hälla över 1 dl i annan burk/flaska eller vad man har. Fanns att köpa sa hon.

Det dar maste skilja sig mellan olika flygbolag? Jag har akt med BA och SAS och dar fick man ta med hur mkt som helst, sa lange tetrorna var ooppnade. Vi har ju tvillingar och hade nog iaf en 6 tetror varje gang i handbagaget :)

Ngn som har nagra tips for langresor, nar man har barn som helst bara springer hela tiden :eek:
Vi skall till Mauritius i oktober, alltsa hela 12h flygning :crazy:, visserligen i business sa vi har flatbeds men anda......... Tips pa kul leksaker etc mottages tacksamt :bow: (barnen ar ca 21 manader da).

Jag har flygit 3 gånger och haft två tetror med mig varje gång, från arlanda och från Wien. Inga problem alls. Hade även en nappflaska med 2 dl i, den har jag fått smaka på en gång bara. Vilket flygbolag det är borde inte spela ngt roll, säkerhetskontrollen är ju för alla flygbolag.

Barnmat är ju undantaget från restriktionerna om vätska.

Tack! Det är Cityairline vi flyger med, men det kanske är samma regler på alla ställen. Då får jag ta med mig två flaskor och hälla upp i. Bra att veta!

Nej, inte hos Cityairline var barnmat något undantag...jo, jag frågade eftersom många påstår det här. Frågade även om oöppnad, man måste öppna den om det var över 2 dl och spilla 1 dl någon annanstans, vanligen flaska/burk osv. Sen vare inga problem. så inte vet jag om det är olika vartän man frågar, men hon sa så i allafall. Detta var inrikesflyg.

Låter väldigt konstigt att flygbolagen kan ha egna regler, men om dom säger så är det ju bara att lita på det och göra som dom säger.

Tips pa kul leksaker etc mottages tacksamt :bow: (barnen ar ca 21 manader da).
Dottern fick en ritbräda när hon var två, en sån där man ritar med en pinne på och suddar ut om och om igen. Det fanns att beställa ur taxfreekatalogen när vi flög med Ving. Definitivt populär!

*knapplån*

Lånar tråden lite oxå :D

Är sugen på att ta en tripp utomlands i slutet av augusti. Lilleman är då 4,5 månad. Är egentligen inte speciellt orolig för flygresan (flög ensam med en helvild 2-åring och 6-åring) däremot för själva vistelsen. Vill ju inte omkullkasta rutiner som satt sig, är också lite fundersam över hur en sån liten klarar värmen. Tänkte isf åka till Spaniens östkust.

Dela med er av era tankar och erfarenheter :)

*kl*

Nu har jag varit borta en vecka med min 6,5 månaders gamla son. Allt har gått så himla bra så det är inte sant! Han har nästan varit snällare att ha med på resa än bara vara hemma:rofl:
Helt perfekt att resa med små!

Liknande trådar

Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
484
Senast: gulakatten
·
Fritid Hittade ett fint airbnb i Grekland som jag vill boka. Närmsta flygplats är Chania, så kollade flyg Landvetter-Chania. För två vuxna och...
2
Svar
35
· Visningar
1 709
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
655
Senast: Bufera
·
Övr. Katt Hejsan, jag ska åka tåg med min nya katt Mezzi ( har haft honom i 3 veckor och han är 5 månader gammal) i 5,5h på fredag. Har försökt...
Svar
5
· Visningar
253

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka