Sv: Flyga med 10-månaders?
KL
Ja, medans ni bubblat om blackrace och tipsat om hur man håller en 10-månaders tyst under 40 minuters flygning, har vi varit ute och rest. Om sonen kunde tala skulle han säga att detta var det bästa han gjort. De vi hälsade på hade 2 jätte-fluffiga katter och en ursnäll schäfertik. När han fick se dem stod han bara rätt upp och pep i falsett i flera minuter
Flygresan gick jättebra. På ditvägen var det sammanlagt 7 bäbisar på flyget, och en förde lite oväsen. Inte min, dock. Han var bara nyfiken och ville dra iväg och kolla in kabinen. På hemresan satt vi och åt smulor från en kanelbulle och hade jättetrevligt.
Jag hade honom i bärsele, som han inte accepterat väl förut, men nu gick det bra, när han just har vuxit ur den! Typiskt
Jag tog med vällingpulver, och bad om ett glas vatten på flyget, och skakade i flaskan. Jag vet inte om han behövde det, men han drack i alla fall. Han har ju napp också.
Stackars ImFabulous, du har ju blivit helt utbuad här. Men din åsikt är lika god som någon annans, bara att jag inte delar den. Jag kan tycka att det är värre att sitta bredvid stinkande rökare, oduschade gubbar,tanter med parfym som luktar mögel, snarkare, eller som på en plågsam bussresa till värmland bakom en snubbe med grav ADHD eller dylikt som tjoade högt och klappade ihop händerna varje gång han sa något ovälkommet till bänkgrannen (vilket han gjorde hela tiden). Men dessa åker ju bland folk hela tiden, gärna långresor också. Vad är då 40 minuter berdvid en bäbis?
Nä, det gick verkligen bra, som så många har beskrivit i sina inlägg. Och det betvivlade jag egentligen aldrig. Mina undringar gllde nos mest det praktiska som hur man får med sig allt man ska + bäbis. Hur incheckningen går till, etc. Jag var rädd att just "kvinnan med bäbisen" skulle förorsaka totalstopp i alla rutiner och att saker skulle ta evinnerlig tid pga oss. Men det var som sagt 6 bäbisar till på samma flight.
Så nu kan vi det här. Bra att veta,
Fnyfniken