Flyga med 10-månaders?

Sv: Flyga med 10-månaders?

Tänkte bara nämna att folk dragit med sina spädbarn och/eller småbarn på 18-timmarsflyg till Indonesien, och det skriks ganska friskt med jämna mellanrum. Och skriker gör väl inte glada barn, eller?

Jag har även under resor till bl a Gambia och Kenya suttit i samma kabin som skrikande och gråtande småbarn och spädbarn. Jag ser inte någon anledning att ta med så små barn på utlandsresor.

Ingen kan väl någonsin påstå att en två-åring (t ex) uppskattar att flyga till Turkiet, vara hemifrån i en konstig, varm och kvav miljö och sedan flyga hem igen?

Jag flog till Canada med min da 4 manader gamla dotter, hon sov mest och skrek inte ett dugg pa hela resan. Daremot satt det en man bakom mig som snarkade jattehogt och ingen runt omkring honom kunde sova en blund.
Jag tycker inte att man ska fa flyga om man snarkar for det stor andra passagerare.. :angel:
 
Sv: Flyga med 10-månaders?

KL

Ja, medans ni bubblat om blackrace och tipsat om hur man håller en 10-månaders tyst under 40 minuters flygning, har vi varit ute och rest. Om sonen kunde tala skulle han säga att detta var det bästa han gjort. De vi hälsade på hade 2 jätte-fluffiga katter och en ursnäll schäfertik. När han fick se dem stod han bara rätt upp och pep i falsett i flera minuter :rofl:

Flygresan gick jättebra. På ditvägen var det sammanlagt 7 bäbisar på flyget, och en förde lite oväsen. Inte min, dock. Han var bara nyfiken och ville dra iväg och kolla in kabinen. På hemresan satt vi och åt smulor från en kanelbulle och hade jättetrevligt.

Jag hade honom i bärsele, som han inte accepterat väl förut, men nu gick det bra, när han just har vuxit ur den! Typiskt :crazy:

Jag tog med vällingpulver, och bad om ett glas vatten på flyget, och skakade i flaskan. Jag vet inte om han behövde det, men han drack i alla fall. Han har ju napp också.

Stackars ImFabulous, du har ju blivit helt utbuad här. Men din åsikt är lika god som någon annans, bara att jag inte delar den. Jag kan tycka att det är värre att sitta bredvid stinkande rökare, oduschade gubbar,tanter med parfym som luktar mögel, snarkare, eller som på en plågsam bussresa till värmland bakom en snubbe med grav ADHD eller dylikt som tjoade högt och klappade ihop händerna varje gång han sa något ovälkommet till bänkgrannen (vilket han gjorde hela tiden). Men dessa åker ju bland folk hela tiden, gärna långresor också. Vad är då 40 minuter berdvid en bäbis?

Nä, det gick verkligen bra, som så många har beskrivit i sina inlägg. Och det betvivlade jag egentligen aldrig. Mina undringar gllde nos mest det praktiska som hur man får med sig allt man ska + bäbis. Hur incheckningen går till, etc. Jag var rädd att just "kvinnan med bäbisen" skulle förorsaka totalstopp i alla rutiner och att saker skulle ta evinnerlig tid pga oss. Men det var som sagt 6 bäbisar till på samma flight.

Så nu kan vi det här. Bra att veta,

Fnyfniken
 
Sv: Flyga med 10-månaders?

Skönt att höra att allt har gått bra, främst för ditt barn. Det är nog allas önskan, även om det låter lite bitskt ibland och även om man tycker olika.
 
Sv: Flyga med 10-månaders?

Lurviga katter och en snäll stor hund, han tvekar nog inte en sekund på att flyga dit fler gånger :D

Och skrik betyder inte att barnet är ledsen eller rädd. Som du skrev själv så "skrek" han av förtjusning av djuren.

Som sagt, bebisar är nyfikna, de tycker det som låter och rör sig är häftigt.

Att små barn är rädda för helt "vanliga" saker beror på föräldrarna, skriker man rakt ut så fort man ser en liten spindel, såklart att ens barn gör så också!


Du får köpa en liten sulky-vagn som man smidigt fäller ihop som ett paraply ungefär. De hade alla som flög med barn dom gånger jag flygit. Åkte med som handbagage.
 
Sv: Flyga med 10-månaders?

Jag såg att det fanns en slimmad paraplysulky för 400:- som kan vara lite slit och släng på resor. Denna gång tog jag dock flygbussen och det hade bara betytt ett kolli till. Om pappan är med är det nog inget problem alls - fler händer som bär.

Det vanligaste med min son är att han skriker i falsett i glädje över något han ser, eller att han blir arg över att jag tar något ifrån honom. Han gråter nästan aldrig, för han är så glad jämt. Idag reste han sig upp rakt i en buske, och fick rispor i hårbotten och blev allmänt tilltygad, men tror ni han klagade? Nej! Han hade för kul.

Han blir i stort sett bara rädd för plötsliga ljud, men det blir ju vi stora också!

Fny
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp