I
ImFabulous
Sv: Flyga med 10-månaders?
Okej, då drar vi ner åldern lite. Gäller samma sak för en 10-månaders?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man ska inte behöva sitta hemma i tre år bara för att man har fått barn! Jag tror på att ha med barnen så mycket som möjligt och låta dem uppleva olika saker och känna trygghet på flera ställen.. Jag tror de växer och mår bra och blir bättre människor av det.
Men att sticka på charter när ungarna inte ens fattar vad dom heter är bara onödigt.
Ingen kan väl någonsin påstå att en två-åring (t ex) uppskattar att flyga till Turkiet, vara hemifrån i en konstig, varm och kvav miljö och sedan flyga hem igen?
I så fall är ju allt man gör för sin egen skull som föräldrar "onödigt". För vilka barn har behov av att gå på fik, restaurang, i affärer, träffa föräldrars kompisar, åka på bilsemester före de fattar vad de heter?
Mitt helt egna liv kommer inte upphöra för att jag får barn. Barnets behov går först, men jag har också egna. Som kan bestå i att träffa vänner (med eller utan barn), gå på fik, åka och rida hos (barnets) mormor mm. Eller kanske (ve och fasa) åka på chartersemester med sambon och barnet.
Men att sticka på charter när ungarna inte ens fattar vad dom heter är bara onödigt.
Som många andra redan har skrivit, nej en 10 mån kommer inte att sitta och längta tillbaka till semestern, men å andra sidan så kan man inte låta en en 10 mån bestämma vad som ska göras, då skulle vi aldrig ha åkt hemfrån. Och eftersom vi har tre år emellan våra, så uppskattar den största semestern till fullo och pratar om nästa gång, vilket hon har gjort sen hon började prata. Elin var som sagt sju månader när vi åkte första gången, vi höll på hennes vanlig mat och sov rutiner hela resan och hade alltså ett sovande barn i vagen på kvällarna då vi kunde sitta och äta tillsammans och prata, vi kunde turas om att sola och bada osv.Okej, då drar vi ner åldern lite. Gäller samma sak för en 10-månaders?
Tänkte bara nämna att folk dragit med sina spädbarn och/eller småbarn på 18-timmarsflyg till Indonesien, och det skriks ganska friskt med jämna mellanrum. Och skriker gör väl inte glada barn, eller?
Jag har även under resor till bl a Gambia och Kenya suttit i samma kabin som skrikande och gråtande småbarn och spädbarn. Jag ser inte någon anledning att ta med så små barn på utlandsresor.
Alla ser ju saken ifrån deras egen synvinkel, vilket är ganska tydligt i denna debatt. Det finns ingen anledning att flyga med ett spädbarn.