Sv: Flyga med 10-månaders?
Har inte läst igenom tråden, men mina tips är:
- om du fortfarande ammar är det toppen att göra det vid start och landning, hjälper mot ont i öronen
- se till att få bra platser!
- många små leksaker att roa med under resan (men du skulle kanske inte så långt...)
- bärsjal eller sele är underbart att ha på flygplatser etc, även om man i många andra länder får ha vagn ända fram till gaten.
Det är jättekul att resa med barn!
Samma här - vi gjorde flygresor vid sju, tio och 13 månaders ålder och det gick utmärkt (vid tio flög vi till Sydamerika, dvs mååånga timmar) med det var inte förrän vid drygt 1,5 år det började bli riktigt jobbigt, och då var det bara en 4-timmarsflight...Kanske har jag haft tur, men jag har inte haft problem med bäbisar och flygning. Flyga med 1,5-åring däremot, det var ingen picknick.... Lite för aktiv i den åldern
Har inte läst igenom tråden, men mina tips är:
- om du fortfarande ammar är det toppen att göra det vid start och landning, hjälper mot ont i öronen
- se till att få bra platser!
- många små leksaker att roa med under resan (men du skulle kanske inte så långt...)
- bärsjal eller sele är underbart att ha på flygplatser etc, även om man i många andra länder får ha vagn ända fram till gaten.
Det är jättekul att resa med barn!