flyga gravid?

J

jaha ja

Undrar om det påverkar fostret om man flyger.
Någon med erfarenhet & råd, vill ju absolut inte att det ska hända något.
Då låter jag hellre bli att flyga.
 
Sv: flyga gravid?

Är du gravid? Grattis!!!

Jag har flygit, var i vecka 23 eller något då. Det skadar inte fostret vad jag har förstått!
 
Sv: flyga gravid?

Är väl mer så att flygbolagen inte vill att höggravida ska flyga i fall att en förlossning skulle starta i luften? Inte att det på något sätt skulle skada fostret utan vad som kan gå snett om de måste förlösa i luften.

Tycker man läser lite hela tiden om vissa som väljer att resa utomlands trots att de gått långt i graviditeten.
 
Sv: flyga gravid?

Jag har flugit under de två sista graviditeterna.

Ena gången i juni och barnet föddes 6 sept.(inrikes)
Sista gången flög jag till Irland i månadsskiftet september/oktober och dottern är född 2 dec. Det var inga problem med flygbolaget. Kommer dock inte ihåg vilken vecka de hade som stoppgräns, men har för mig att jag inte låg och gränsade. Sist så var det samma gräns inrikes som utrikes.

Mina barn har mått bra och jag har inte upplevt det som obehagligt.
*s* största bekymret var när jag mellanlandade i England och skulle genom säkerhetskontrollen och blev visiterad pga att snickarbyxornas metallspännen gav utslag... Då jag är enormt kittlig så fick jag en åthutning, för man ska stå still och vara tyst då de känner utmed kläder/kropp -det var svårt. Sen kom idiotfrågan. Are you pregnant ma´m? Nähä, försöker bara smuggla vattenmelon, fattar du väl :D:crazy:


Gira :banana:
 
Sv: flyga gravid?

Är du gravid? Grattis!!!

Jag har flygit, var i vecka 23 eller något då. Det skadar inte fostret vad jag har förstått!

Ja men visst 11v. :love:
Är jätte roligt, har kommit över illamåendet nu, så förhoppningsviss ska det vara trevligt fram till slutet nu.

Det är just det med fostret jag tänker på, att "trycket" inte skadar.
Men det är väll så många som har flygit som är gravida, så det borde ju vara klart vetenskapligt att det inte är farligt.

Om ni förstår vad jag menar :D
 
Sv: flyga gravid?

Är väl mer så att flygbolagen inte vill att höggravida ska flyga i fall att en förlossning skulle starta i luften? Inte att det på något sätt skulle skada fostret utan vad som kan gå snett om de måste förlösa i luften.

Tycker man läser lite hela tiden om vissa som väljer att resa utomlands trots att de gått långt i graviditeten.

ja att man får vet jag, är mest rädd för att fostret ska fara illa.
Har gått väldigt fort när jag väll ska föda & fött alt från 3v innan BF & 4 dagar efter BF.

Så när det närmar sig bör jag hålla mig hemma :D
 
Sv: flyga gravid?

Jag har flugit under de två sista graviditeterna.

Ena gången i juni och barnet föddes 6 sept.(inrikes)
Sista gången flög jag till Irland i månadsskiftet september/oktober och dottern är född 2 dec. Det var inga problem med flygbolaget. Kommer dock inte ihåg vilken vecka de hade som stoppgräns, men har för mig att jag inte låg och gränsade. Sist så var det samma gräns inrikes som utrikes.

Mina barn har mått bra och jag har inte upplevt det som obehagligt.
*s* största bekymret var när jag mellanlandade i England och skulle genom säkerhetskontrollen och blev visiterad pga att snickarbyxornas metallspännen gav utslag... Då jag är enormt kittlig så fick jag en åthutning, för man ska stå still och vara tyst då de känner utmed kläder/kropp -det var svårt. Sen kom idiotfrågan. Are you pregnant ma´m? Nähä, försöker bara smuggla vattenmelon, fattar du väl :D:crazy:


Gira :banana:

hehe, ja det var en rätt knäpp fråga, men har förståt att det kan vara tufft i vissa säkerhetskontroller.

Men inga av barnen har påverkats av att flyga & det var inga problem när du var uppe i luften?

Det som oroar mig är väll när man lyfter, är ju lite som att åka karusell :D
 
Sv: flyga gravid?

Jag tror inte alls att du behöver vara orolig! :) Men som sagt, ska du flyga sent i graviditeten så kolla upp med det flygbolag som du ska flyga med!
 
Sv: flyga gravid?

Vad gör flygplanspersonalen när de har blivit gravida?

Inte blir dom sjukskrivna eller omplacerade så fort stickan visar positivt!:idea:;)

Ibland kan rädsla och oro dämpas med logiska tankar!

Grattis till graviditeten!:love:
 
Sv: flyga gravid?

Vad gör flygplanspersonalen när de har blivit gravida?

Inte blir dom sjukskrivna eller omplacerade så fort stickan visar positivt!:idea:;)

Ibland kan rädsla och oro dämpas med logiska tankar!

Grattis till graviditeten!:love:

Ne det är nog sant, men sen fins det ju dom som har farliga jobb i förhållande till en graviditet & får byta arbetsupgifter.
Men låter ju inte troligt att man behöver det om man jobbar som flygvärdina :D

Tack, det är alltid spännande med liten :)
 

Liknande trådar

Fritid Hittade ett fint airbnb i Grekland som jag vill boka. Närmsta flygplats är Chania, så kollade flyg Landvetter-Chania. För två vuxna och...
2
Svar
35
· Visningar
1 694
Övr. Barn 7-åringen har en orolig period. Drömmer mardrömmar, hör jobbiga/läskiga ljud (oklart om hen är vaken eller inte), vill sova hos oss...
Svar
1
· Visningar
389
Senast: Tassa
·
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
993
Senast: Pilot
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 351

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp