Flughuvor till shettisar?

M

meggen

Jag har en shettis och en minishettis. De har ju såklart lika mycket problem med flugor som äter i öronen som alla andra hästar, men det finns inga flughuvor med öron att hitta till dom. Jag tycker jag har letat överallt! Har sytt nåt provisoriskt själv av gamla flughuvor, men dom sitter kasst och är av tunt nät, de skakar av sej dom hela tiden, dessutom blir det hål i nätet hela tiden....
Nån som har en aning om var man kan hitta såna, OM det går att hitta?
Supertacksam för svar.....

Sv: Flughuvor till shettisar?

Börjes,Lill hästen i Stav,Boett,Ponny prakt,Ponyshopen.
Man får nog räkna med att sy in de flesta huvor man hittar ialla fall till minishettis. Jag köper de minsta jag hittat och ändå fått sy in till mitt ena sto trots hon är "normal" stor shettis. Och till de andra får jag förlänga kardborre remsorna för de är annars för små under hakan. Enklast är kanske att köpa genom Boett.Heltäckande huva mkt värd pengarna både i skyddets bemärkelse och hållbarheten.

Liknande trådar

Utrustning Hej, nån som vet av nått märke/modell på flughuva m. öron som har utbuktningen längre ner på huvudet? Hästen fick ta andra pållens...
Svar
2
· Visningar
269
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 566
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
20 378
Äldre Sjukvården ska det förstås stå. Känner mig både förbannad och besviken. Nästan uppgiven. (men inte riktigt. Då skulle jag ju inte vara...
24 25 26
Svar
515
· Visningar
40 797
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar