"Fluffiga" schabrak

feel

Trådstartare
Jag är ute efter ett lite "fluffigare" schabrak (alltså inte typ Mias), ska vara bra kvalité och inte tokdyrt. Har ni tips?

Sv: "Fluffiga" schabrak

Schokemöhle schabraken är lite fluffiga och inte superdyra. Ingen favorit av mig, tycker de är lite små. Men du har ju en mindre häst. Finns ju i mkt snygga färger.

Har haft ett sådant för några år sedan, tyckte de drog ihop sig så mkt i kantband och paspoaler. Men de kanske är bättre nuförtiden?

Protector schabraken har bra passform och de är snygga! dock lite små i storlekarna men helt klart prisvärda!

Nej dom är inte ett dugg bättre, dom krymper fortfarande sådär gräsligt fult.

Va? Jag har 6 st, inköpta under de senaste två åren och inte ett enda har krympt för mig. De ser ut som nya trots flertalet tvättar. De är mina absoluta favvoschabrak pga kvalitèn.

Equline yearling är fluffiga, men de kan nog ha utgått ur sortimentet. Equiline har dock andra flffiga modeller. Jag har ett superhärligt fluff från Equitheme som jag fyndade på Falsterbo. Har inte lyckats hitta dom nånstans dock.

Hmm, var kanske inte så mycket till hjälp:p.

Jag köpte ett förra året och kantbandet drog ihop sig efter två tvättar... (Tvättade med 30-40 grader.) :crazy:

Flera av hopptjejerna här har sådana schabrak och alla är knöliga, men de är av den "coach" modellen som jag också haft. Har du någon annan modell? Och Ironwill, vilken modell har du testat?

Global har snygga billiga vardagsschabrak med bra passform! :) Jag har massor..... De mörka bleknar lite efter en del tvättar men med tanke på att de kostar 250 kr så har man råd att uppdatera.

Gillar också RG och Esperado, riktigt lyxiga och fina. Men man får sträcka ordentligt efter tvätt, annars drar pp ihop sig.

Svarar lite allmänt! Det är viktigt att sträcka schabraken ordentligt när dom är blöta efter tvätt, annars kan dom dra ihop sig och se fula ut.

Och de flesta av mina Schockemöhle har inte dragit ihop sig trots miljarder tvättar (typ), medan ett par tvärtom gjort det redan efter första eller andra tvätten. Det verkar skilja hemskt från exemplar till exemplar, tyvärr.

Det låter som att det kan bero på kantbanden och vilken kvalitet dom är av. Det kanske skiljer sig beroende på färgning med.

Tycker Lamicell har flera fina fluffiga med bra kvalitet till hyfsat pris. Håller med om Shockemöhle, jag har flera stycken, vissa håller sig snygga andra inte men Coach är ju inte så jättedyra.

Annars är Scapa en stor favorit hos mig, fast de kostar ju därefter.

Nu vet jag att jag är lite ute med dessa schabraken och att de är omoderna, men jag gillar de verkligen.

Z-täcke schabrak Maxi.

Har använt mina sjuuukt mkt, kan inte hitta bättre kvalité. De är fluffiga och ligger bra under sadeln, och jag har tvättat mina massor av gånger under de 10 år som jag haft dem.

bild1 Detta är allroundmodell under en dressyr, skulle bara testa sadeln....

bild2

bild3

Har tyvärr ingen närbild på dem.
Tror de kostar 275 kr.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
368
Senast: Cactus
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 434
Senast: Görel
·
Kläder & Bli fin Jag red i helgen och har ganska nya sköna ridthigts med hög midja, lite tjockare fluff på insidan. Jag ville inte riktigt hoppa ur dem...
Svar
17
· Visningar
1 162
Senast: Angel
·
Utrustning Är det nån här som testat dessa stigbyglar eller har nått annat bra tips? Jag är ute efter typ freejump men som är säkrare än just...
Svar
7
· Visningar
474

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?

Hästrelaterat

Omröstningar