Floristutbildning

aleksis

Trådstartare
Är det någon här som har utbildad sig till florist via komvux eller kanske till och med som lärling?

Vore kul att få höra era erfarenheter då jag själv är intresserad av en floristutbildning

Sv: Floristutbildning

Har en arbetskamrat som i höstas tog tjänstledigt från vårt jobb (vårdyrke) för att börja sin floristutbildning.
Dock var den inte csn-berättigad så hon fick leva på sparpengar under hela tiden. Det finns även en kurs till att söka för att kuna "gå hela vägen" som är på ca 6 månader till, men tyvärr fanns det inga pengar kvar till den.
Svårt att få jobb utan att ha gått hela vägen också :/

Sv: Floristutbildning

Jag blev florist genom att arbeta som lärling och så gick jag diverse kurser som endast erbjöds de som hade anställning i butik.
Det är drygt 20 år sedan och jag arbetar fortfarande som florist och trivs mycket bra med det.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
687
Senast: Anna-Bella
·
Skola & Jobb Jag har funderat mycket över detta sista tiden. Enligt färska siffror ökade andelen barn som fått en adhd- diagnos med 50% mellan åren... 5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 001
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Kanske finns redan en sån här tråd? Har letat men inte hittat 😳 Jag har just påbörjat min resa mot karriärbyte. Jag vill bort från... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 076
Senast: Mabuse
·
Skola & Jobb Jag utbildade mig till statsvetare en gång i tiden och började arbeta inom kommunal näringslivsutveckling, på ett privat bolag som... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 193

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka