Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och flex är då man får minus på arbetad tid och måste ta igen senare?Komp är väll inarbetade extra timmar/dagar som gör att det går över passerade heltidstimmar när man har fast månadslön
Ja, eller att man jobbar in så det blir plus på den arbetade tiden. Har arbetsplatsen flexavtal kan det tex vara så att det är ok att ligga 40 timmar plus och 20 timmar minus på sitt flexkonto.Och flex är då man får minus på arbetad tid och måste ta igen senare?
Ok. Nu begrep jag ingenting. Hur kan man ligga plus och minus samtidigt?Ja, eller att man jobbar in så det blir plus på den arbetade tiden. Har arbetsplatsen flexavtal kan det tex vara så att det är ok att ligga 40 timmar plus och 20 timmar minus på sitt flexkonto.
Tror det menades att man får ha upp till/ned till de siffrorna, inte att man har det samtidigtOk. Nu begrep jag ingenting. Hur kan man ligga plus och minus samtidigt?
Om man jobbar mer än sina timmar, är det inte det man tar som komp senare?
HAR du ett flexavtal? Annars förmodar jag att du inte kan flexa.Ok. Nu begrep jag ingenting. Hur kan man ligga plus och minus samtidigt?
Nej inte samtidigt, men du kan ligga plus i timmar också, inte bara minus.Ok. Nu begrep jag ingenting. Hur kan man ligga plus och minus samtidigt?
Då är det kanske bättre att du tar obetald ledighet istället så du slipper känna dig jagad av minusflexen?Vi har flextid på mitt jobb. Jag har fått flexa, dvs. gå tidigare två gånger och ligger då 1 timme back. När jag ska vaccineras snart så kommer jag gå back ytterligare 2 timmar.
Vet inte hur fan jag ska orka jobba igen den tiden. Är så jävla tvärslut. Möjligen att jag kan orka en timme extra på fredagar.
Håller med !Nu såg jag ditt senaste: enklaste sättet tycker jag är att jobba in 10-15 min/dag vid möjlighet. Det blir ganska snabbt plus igen utan att en måste stanna över två timmar en enskild dag.
Tror inte man får det.Då är det kanske bättre att du tar obetald ledighet istället så du slipper känna dig jagad av minusflexen?
Det verkar lite konstigt. Är du säker på att det är så?Tror inte man får det.
Nej, vet inte säkert. Men ingen har nämnt att man kan göra så. Bara att tiden ska tas igen.Det verkar lite konstigt. Är du säker på att det är så?