Flera hästar- för mycket?

Sv: Flera hästar- för mycket?

Om man nu skor sin shettis så kostar t.ex. en sko till en shettis mindre än vad en sko till en ardenner kostar ..

Sen är shettisar också svårare att sko än till exempel en islandshäst därför brukar dom inte ändra på priset. Så det brukar landa på samma kostnad oavsett.

Dom flesta hovslagare kan inte klämma fast hoven mellan knäna eftersom det då blir för högt för shettisen och då gör det ONT på den. Nästa hovis som gör så på min shettis åker ut snabbare än snabbast genom dörren och behöver inte sätta sin fot hos mig igen.

Min hovis jag har nu får sko och hålla hoven i en hand vilket innebär att det inte finns något stöd när man slår i sömmen. Minsta lilla ryck från hästen och sömmen hamnar fel. Sen är min dam lite ryckig efter förra som skodde och hade hoven mellan knäna. Även om hon står stilla själv och inte sliter sönder grimskaften längre.

Sv: Flera hästar- för mycket?

Vi har tre hästar i familjen, varav två av dem är mina.
Jag både jobbar och pluggar en hel del för tillfället. Jag tycker att det oftast funkar bra att rida 2 hästar om dagen. Vissa dar är ju klart jobbigare än andra, men det fungerar helt klart.
Jag har mina hästar hemma på gården där vi har bra ridvägar och egen paddock.
Min ena häst har jag haft i flera år och tävlar lite i lätta klasser med. Henne försöker jag träna 5-6 dagar i veckan.
Min andra häst köpte jag för bara en månad sedan. Han fyller 5 år senare i år och jag försöker träna honom 4 ggr i veckan ungefär.
Vad gäller träning för instruktör så tar jag med mig min gamla häst på kurser och liknande. Min nya häst tar jag med mig på enstaka lektioner och sådär. Han är inte riktigt mogen för annat ännu.

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 490
Senast: Ajda
·
Anläggning I januari får jag hem ett förhoppningsvis dräktigt sto (köpt lite "grisen i säcken" hon är bara ultraljudad 3v efter betäckning då hon...
Svar
6
· Visningar
1 595
Senast: Roheryn
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Har sysslat med hästar i över 30 år och varit en riktig hästnörd större delen av dem. Hade ett uppehåll efter gymnasiet på 6 år och...
2
Svar
30
· Visningar
4 585
Senast: _Taggis_
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
15 600

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka