Fler "ungdomar" som planerar barn?

JuniNatt

Trådstartare
Hej :)
Jag och min sambo har precis bestämt oss för att börja försöka bli med barn. Det är mycket på gång i våra liv just nu. Vi har köpt hus som vi får nycklarna till den förste november, jag har precis börjat läsa till sjuksköterska, sambon har ganska nytt jobb och vi har stora planer angående renovering av huset.

Men ändå: vi vill ha barn! :) Min sambo har en son redan som fyller 7 nästa månad och nu är det dags för vårt första gemensamma!

Finns det fler här som planerar att skaffa barn inom det snaraste? Det hade varit kul om vi kunde följas åt.

Sv: Fler "ungdomar" som planerar barn?

jag planerar att föda mitt första barn inom närmsta tiden (hade bf igår!) men det kanske inte räknas riktigt? ;)

Vad är ungdomar-gränsen?

Jag blir 24 i december och kommer få mitt 2a barn i januari :love: Första barnet blir 2 år nu i oktober.

Ny flyttades visst tråden från ÄU till Förälder. Jag la den i ÄU just för att den riktade sig till de som är i just den åldern.

Eftersom huvudfrågan i ditt inlägg är just om några ÄU:are planerar barn så flyttades nog tråden, barn- och föräldrafrågor hör liksom hemma här och inte på ÄU. :)

Eftersom jag än så länge räknas som ÄU (24 år) så kan jag svara med gott samvete. :D Väntar första barnet i början av april, oerhört välkommet och efterlängtat men inte superplanerat. Vi hade precis kommit överens om att börja försöka skaffa barn då vi fick ett plus på testet haha. Så kan det gå. ;)

Vi slarvade med kondom en gång för jag skämta med min kille "kom och ta mig jag har ägglossning" :o

Med sonen tog det 10 månader att bli gravid!

Det gör inget att tråden flyttats, bara kul att några skriver :)

Här går det minsann inget vidare. Sambon har börjat tveka om det verkligen är rätt tid att skaffa barn nu. Han känner lite att vi ska komma iordning i huset först och se så att allt flyter på bra där och så.. Vad ledsen man är nu då :(

oh.. vi håller på och väntar nervöst inför helgen och ser om det blir någon liten bebis i magen eller inte :D

Min make var oxå livrädd i början, när jag äntligen plussade fick han panik och åkte hem till sin mamma! Det var nog först efter UL när han kunde se vad som var där inne han börja förstå. Och sen såklart när han kunde känna sparkarna. Han tyckte inte heller de var rätt läge *hrm* vi hade båda fast anställning med hög lön, stort och bra boende och fungerande bil. Ingen av oss ville plugga eller resa osv osv.

För 4 år sen sa han: Inte en unge före jag fyllt 25 år. Nu kommer han vara 24 år och ha 2 stycken :D

Om vi ändå var så unga båda två hade nog jag tyckt att det var lugnt men nu är ju min sambo 30. Om jag slutar med mina p-piller nu får man ju räkna med att det tar ett tag innan kroppen är "normal" igen och sen ytterligare kanske ett halvår eller nåt innan man blir med barn. Därför vill jag inte vänta för länge.

Det gör inget att tråden flyttats, bara kul att några skriver :)

Här går det minsann inget vidare. Sambon har börjat tveka om det verkligen är rätt tid att skaffa barn nu. Han känner lite att vi ska komma iordning i huset först och se så att allt flyter på bra där och så.. Vad ledsen man är nu då :(

ni skulle komma och kolla hur vi har det.. du skulle han nog inte tycka att ni behöver komma i ordning först.

vi renoverar kök, tv-rum och badrum just nu. det är nästan klart.. i köket fattas en bit bänkskiva, socklar och taklister samt en del passbitar och täckskivor, i tvrummet ska fönstren byggas på, målas + upp med foder och taklister, i badrummet ska karmen byggas på + upp med foder och en inbyggd garderob ska målas och byggas karm + dörr. Lillhallen består av tritex och ett golv.

Kvar på nedervåningen som ska renoveras är stora hallen och "finrummet" där vi sover just nu.
Hela övervåningen ska tapetseras och läggas golv (efter hand) häromdagen hittade vi en vattenläcka i det rum vi ska ha som sovrum sen...

Om en vecka är vårt barn planerat att komma...:p

jag är inte så orolig ändå faktiskt. Det kommer givetvis att ta lite mer tid än vad vi räknat med att få i ordning, men skit samma, huset är ju inte det viktigaste längre :love:

Jag är 22 och han är 25, så jag tycker (hoppas) att vi ff räknas som iungdomar :D

fast det är ju inte säkert, är ju många som lyckats bli gravida av att missa ett piller.

Jag tror inte på det där med att hormonet sitter i så länge, utan tror mer att det är att man inte lyckats träffa rätt på.

(vi körde utan skydd i lite mer än två år innan det tog sig, har inte tagit ett p-piller i mitt liv)

Hrm, vi bodde i ett mobile home under min sons forsta 9 manader under tiden som vi byggde hus... Inte riktigt optimalt. "Tradgarden" sag ut som kom och hjalp mig och do det forsta aret...

Men det gick anda :bump:

For ovrigt ar jag inte alls ungdom sa jag kan inte svara pa mer :D

Om vi ändå var så unga båda två hade nog jag tyckt att det var lugnt men nu är ju min sambo 30. Om jag slutar med mina p-piller nu får man ju räkna med att det tar ett tag innan kroppen är "normal" igen och sen ytterligare kanske ett halvår eller nåt innan man blir med barn. Därför vill jag inte vänta för länge.

Du vet att mäns fertilitet börjar gå ner först när de blir uppåt 50, va?

Så det är absolut ingen brådska för den sakens skull. 30 är ingen ålder alls.

Vi slarvade med kondom en gång för jag skämta med min kille "kom och ta mig jag har ägglossning" :o

Haha, det där är så ballt! Vi råkade slarva lite, körde ju på "säkra" perioder och dagen efter vi myst så upptäckte jag att jag hade ÄL. :rofl: Som sagt, så kan det gå. Säkra perioder som prev.medel är ju dömt att misslyckas - tur att bebis var väldigt välkommen här.

Att din kille är 30 är inga problem, det skulle vart annorlunda om det var du som var 30 då börjar de bli svårare om man är kvinna.

Sen håller inte jag med comfort att man kan fixa huset under tiden. Jag har inte kunna gjort något de sista 4 månaderna under mina graviditeter! I går så var vi ute så maken klippte gräs medans jag beskar 2 små vinbärsbuskar. Det var strax före lunch igår och jag har fortfarande jätte ont :(

Du vet att mäns fertilitet börjar gå ner först när de blir uppåt 50, va?

Så det är absolut ingen brådska för den sakens skull. 30 är ingen ålder alls.

Ja, det vet jag. Det är inte fertiliteten vi tänker på utan att vi båda vill vara ganska unga föräldrar bara :)

Du kan ju ändå sluta med p-piller nu och ni kan skydda er med kondom tills din sambo känner sig redo.

Ja, det har jag också funderat på. Problemet ät att ingen av oss alls gillar att använda kondom.. Men förhoppningsvis blir det ju inte så länge ;)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 846
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 372
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 216
Gravid - 1år Barnlängtan börjar komma ikapp mig och huvudet börjar snurra… Det som snurrar mest för tillfället är mina rökande svärföräldrar. Som...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
8 488

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka