Fler stollar "tårtar" meningsmotståndare

Sv: Fler stollar "tårtar" meningsmotståndare

Jag kanske får påminna dig om hur vår replikväxling började:

Lbb
Senaste nytt både V(pk) och SD har problem med sina ungdomsförbund...ytterligare en likhet

Jag
Jag antar att det är ett KL. Senaste nytt? Det hör väl snarast till standard att det är problem med ungdomsförbunden, i synnerhet på yttekanterna, det hör liksom till.

Lbb
Likheten är väl att ytterlighetspartierna piskar tillbaka ungdomsförbunden i ledet.

Jag
Likhet med vadå? Att kasta tårta i facet på någon?

Lbb
Där har du en likhet, bristen på respekt för demokratins representanter...

Jag är helt enig om att det kan finnas brister i demokratin hos vissa elemant inom politiken i synnerhet på höger och vänster kanten, men att internt partikäbbel skulle indikera brist för demokratins representanter verkar långsökt. Hur får du ihop det?

Senast ändrad:

Å faan, jag som trodde att din första replik i den här tråden var
"Representerar hon både höger och vänster samtidigt? Nåja tårtor är lite mindre farliga än järnrör och det är väl bra om extremisterna tårtar varandra istället för att misshandla varandra med järnrör."
Inlägg nr 4

och jag svarade dig

hon representerar väl packet på vänsterkanten och han som "tårtade" henne packet till höger.

ett bevis för att lika barn leka bäst:D

så fel jag kan ha........

Och vad har det att göra med att du som jag uppfattade menade på att internt partikäbbel visar på brist på respekt för demokratins representanter?

Och vad har det att göra med att du som jag uppfattade menade på att internt partikäbbel visar på brist på respekt för demokratins representanter?

1
Brist på respekt för demokratins representanter, det var vad packet från höger o vänster presenterade med sina tårtor.

2 likheten med att ha problem med sina ungdomar var ett helt annat problem men återigen, de är frapperande lika,,,högeryttern o vänsteryttern:D

Och jag tycks ha rätt vad det gällde första repliken i den här tråden eller?:(

Men varför skrev du då det i resonemanget om ungdomsförbunden, att likheten var bristen på respekt för demokratins representanter om du enbart menar det om tårtningen? Det blir liksom svårt att förstå att du egentligen inte menar det då.

Men varför skrev du då det i resonemanget om ungdomsförbunden, att likheten var bristen på respekt för demokratins representanter om du enbart menar det om tårtningen? Det blir liksom svårt att förstå att du egentligen inte menar det då.

du måste läsa bättre. likheten packet till vänster o höger har med varandra är förutom bristen på respekt för demokratin, den att deras ungdomsförbund rebbelerar och grupperna förökar sig medelst delning;)

Ja för det finns inget sådant släktskap över huvud taget mellan V och SD, eller mellan Ung vänster och SDU för den delan. Du är uppenbarligen inte alls insatt om du påstår det. Ung vänster är antirasistiska, feministiska, många är även anti-speciesister och jobbar mot all form av diskriminering. Hur liknar du det med att begå mord och tortera folk pga etnicitet eller sexuell läggning? + lite kvinnohat på det.

De mer extrema rörelserna på vänsterkanten (alltså inte ung vänster) kan visst ta till vissa "odemokratiska medel" men det är riktat i syfte att stoppa än värre övergrepp och hot mot demokratin, men det är aldrig på något sätt diskriminerande. Och det är i regel inte i närheten av lika grovt våld som extremhögern ägnar sig åt och inte i närheten av samma omfattning.

Alltså vad är det för typ av brott rent generellt? Krossa ett fönster på en päls-butik? Lite färg eller en tårta i ansiktet på en fascist? Smällare under motdemonstrationer mot nynazister som skyddas av poliser?

Mot att tortera, våldta och mörda utsatta och diskriminerade? Det går inte ens att jämföra.

Ja se första sidan i tråden.

du menar att jag var så elak och kollade fakta
"Enigt SÄK. har det begåtts ca 10 000 brott som betraktas som politiska, dessa ska ha utförts ca 1500 personer varav hälften från de autonoma och hälften från vit maktrelaterade. så?"

ja nu förstår jag varför du kan dra de slutsatser du gör, du läser inte, du gissar:D:D

Jag har inte börjat än men med dig verkar det kunna ge bättre resultat. Facit säger att du sällan står för vad du skrivit så om jag gissar på allt annat än du skriver så kanske jag prickar rätt någon gång. Här hjälpte det inte ens att jag frågade vad du menade, några nlägg efter så ändrade du dig.

Senast ändrad:

Ja för det finns inget sådant släktskap över huvud taget mellan V och SD, eller mellan Ung vänster och SDU för den delan. Du är uppenbarligen inte alls insatt om du påstår det. Ung vänster är antirasistiska, feministiska, många är även anti-speciesister och jobbar mot all form av diskriminering. Hur liknar du det med att begå mord och tortera folk pga etnicitet eller sexuell läggning? + lite kvinnohat på det.
Har SD begått mord, utfört tortyr? Eller är det det sedvanliga skitsnacket? Fakta, fakta istället för åsikter efterfrågas återigen
De mer extrema rörelserna på vänsterkanten (alltså inte ung vänster) kan visst ta till vissa "odemokratiska medel" men det är riktat i syfte att stoppa än värre övergrepp och hot mot demokratin, men det är aldrig på något sätt diskriminerande. Och det är i regel inte i närheten av lika grovt våld som extremhögern ägnar sig åt och inte i närheten av samma omfattning.
Typiskt resonerande, ändamålet helgar medlen. Så resonerade kommunister och nazister med. Ytterligare en likhet!
Alltså vad är det för typ av brott rent generellt? Krossa ett fönster på en päls-butik? Lite färg eller en tårta i ansiktet på en fascist? Smällare under motdemonstrationer mot nynazister som skyddas av poliser?
Att störa och försöka stoppa politiska motståndares möten är en typisk metod som kommunister och nazister historiskt sett har gemensamt
Mot att tortera, våldta och mörda utsatta och diskriminerade? Det går inte ens att jämföra.
Om du påstår att SD "torterar, våldtar och mördar utsatta" Så visa gärna källan för den formen av fakta. Om du istället menar att SD;s lik i garderoben gjort det , då håller jag med. För Internationalistiskt(Kommunistiskt) pack och nationalistiskt pack har just detta gemensamt. Mord, förtryck o ockupation av frihetsälskande folk.

LBB:
Här har du den riktigt relevanta statistiken.

Tittar du på Säpos årliga statistik, den jag hittade gjordes mellan åren 2001 och 2004, framträder en helt annan bild.

På vänstersidan anmäldes 100-300 brott per år under dessa fyra år.
På högersidan var samma siffror 1100-1300. Länk.

Dessutom kvarstår det faktum att högerextremister begår äckligt många mord och ägnar sig åt hatbrott som vem som helst som kommer i deras väg kan råka ut för. De ägnar sig åt både mer och farligare brottslighet, försök inte inbilla dig något annat.

Fast det där är ju statistik för en period som är för 10-13 år sedan. På vilket sätt är den relevant idag?

Jag har inte påstått att SDU gör det, däremot delar av extremhögern som öppet stöttas av medlemmar från både SD och SDU.

Sen när ägnade sig VPK åt hatbrott? Ryck upp dig.

"Typiskt resonerande, ändamålet helgar medlen. Så resonerade kommunister och nazister med. Ytterligare en likhet!" "Att störa och försöka stoppa politiska motståndares möten är en typisk metod som kommunister och nazister historiskt sett har gemensamt"

Jag förstår faktiskt inte hur du, på riktigt, när nazister demonstrerar på gatorna, kan uppröras mest av att någon kastar en tårta på (stackars lilla?) Jimmie? Du drar liksom det hela för långt, jämförelserna blir irrelevanta.

Vänstern idag är inte ett hot mot demokratin. Och det är liksom den tesen du försöker driva. Men det är så långt ifrån verkligheten att det är skrattretande och du bygger bara på bilder av rasister som martyrer och offer.

Vänstern idag är inte ett hot mot demokratin. Och det är liksom den tesen du försöker driva. Men det är så långt ifrån verkligheten att det är skrattretande och du bygger bara på bilder av rasister som martyrer och offer.

Har du missat den här tråden?

LBB:
Här har du den riktigt relevanta statistiken.

Jag diskuterar den bekräftade politiska brottsligheten. Att smånassarna ställer till med mycket jäkelskap i onyktert tillstånd har jag inte förnekat.

Men kollar du här så finner du bla den politiska brottsligheten och dessutom är väl siffrorna lite färskare

http://www.sakerhetspolisen.se/download/18.5bf42a901201f330faf80002541/valdsampolitiskextremism.pdf

Jag har inte påstått att SDU gör det, däremot delar av extremhögern som öppet stöttas av medlemmar från både SD och SDU.

Sen när ägnade sig VPK åt hatbrott? Ryck upp dig.

"Typiskt resonerande, ändamålet helgar medlen. Så resonerade kommunister och nazister med. Ytterligare en likhet!" "Att störa och försöka stoppa politiska motståndares möten är en typisk metod som kommunister och nazister historiskt sett har gemensamt"

Jag förstår faktiskt inte hur du, på riktigt, när nazister demonstrerar på gatorna, kan uppröras mest av att någon kastar en tårta på (stackars lilla?) Jimmie? Du drar liksom det hela för långt, jämförelserna blir irrelevanta.
Om du inte förstår varför jag, med mina demokratiska värderingar tar strid för rätten att framföra en åsikt som jag inte delar, så förstår jag att du har svårt att greppa hela diskussionen.
[B]Vänstern idag är inte ett hot mot demokratin.[/B] Och det är liksom den tesen du försöker driva. Men det är så långt ifrån verkligheten att det är skrattretande*och du bygger bara på bilder av rasister som martyrer och offer.
Vänstern är idag samma hot mot demokratin som ex SD. Svansen till dessa ideologier är i sig inget hot mot demokratin men på sikt kan de vara ett hot mot enskild egendom o säkerhet. Och det innebär på sikt ett hot mot demokratin

Jag kan inte hitta några fall där V(pk) som parti ägnade sig åt våldsbrott, lika lite som jag kan hitta fall där SD som parti gjorde detsamma.
Att medlemmar o sympatisörer till dessa partier ägnat sig åt fylla, våldtäkter o förstörelse...det är nog inte alltför svårt att hitta.

*= Där träffade du verkligen huvudet på spiken!!!

Senast ändrad:

Ändamålen helgar medlen för dessa grupper. Eftersom de vet bättre än vi andra så tar de sig rätten att använda våld och odemokratiska medel på vägen mot Utopia. Det riktigt farliga med vänstergrupperna är att de får med sig nyttiga idioter som vill väl.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 405
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 760
Senast: Jamtland
·
Relationer Jag är en gammal användare, med helt nytt konto för anonymitet. Känner mig så otroligt rådvill och vad kan vara bättre än att fråga i...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
23 206
Senast: Petruska
·
Avel Jag har ett sto född 1988 som jag haft i femton år. Hon har aldrig visat speciellt mycket brunst, ett litet enstaka pip bara i övrigt...
Svar
3
· Visningar
1 917
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama