Fler hundar än en (bilburar)

Sv: Fler hundar än en (bilburar)

Ja som sagt halv bur där två settrar åker tillsammans och barnvagnen på halvan brevid i en Renault laguna
 
Sv: Fler hundar än en (bilburar)

Vi har ingen vägg emellan hundarna vi har en vägg mot den tomma bagagehalvan De som har vägg mellan hundarna har den väl främst för att hundarna ska vå "ett varsitt rum" på en varsin bagagehalva så har alltså inte vi!!

Det är möjligt att det för de flesta fungerar det inte att köra hundarna som vi gör men för oss funkar det bra och jag vet att vi har minsta möjliga skaderisk på detta vis, dessutom är ju bilen ett färdmedel inte en förvaringsplats om det skulle anses inte vara tillräckligt bekvämt , det är inte jättebekvämt att sitta i samma ställning med bilbälte heller men säkerheten kommer främst!!
Vad det gäller att kunna snurra som någon skrev är ju en del av vitsen att de kan inte snurra som ju är en typ av stressbeteende att de inte lägger sig till ro...
 
Sv: Fler hundar än en (bilburar)

Men oftast snurrar ju hunden runt när den ska lägga sig ner för den hoppar ju in och sen då vänder sig. Den måste ju kunna vända sigf utan att behöva trycka ihop sig allt för mycket kan jag tycka.

Jag provade häromdan att sätta in mellanväggen på den bur jag har idag. Jason kunde ligga där men det var trångt. Sen var det aldeles för liten plats att snurra runt på när han skulle lägga sig.
 
Sv: Fler hundar än en (bilburar)

Ja ja du gör ju som du vill för mej det är ju din hund:) !!! Du frågade hur vi gör och jag beskrev och har motiverat varför när du har ifrågasatt. Men det betyder ju inte att du måste göra som mej...;)
 
Sv: Fler hundar än en (bilburar)

Har en v70 gamla modellen och en dubbelbur specialbeställd till bilen. i den får 2 rottor plats med mellanvägg. båda hundarna klarar ligga på halva golvytan i sin halva av dubbelburen om de vill, de gör detta självmant...En stor rottishane har oxå åkt i den ena halvan av buren helt galant...klarat vända sig hur lätt som helst... Har tyvärr ingen bild på buren eller bilen just nu...buren köptes ifrån en tillverkare i boråstrakten för ett överkomligt pris. Även kört med ihopfällbar utställningsbur i baksätet när vi samåker på läger m.m. (takbox till packningen)
 
Sv: Fler hundar än en (bilburar)

Jag har en volvo 745 med en bur i bak. den har ja mellan vägg i och jag har en långhårig shäfer och en blandis shäfer o lionberger. detta funkar utmärkt om dom ska med någonstans... dom kan vända sig o ligga ner. när de gäller säkerhet så e de ju bättre om dom sitter lite trångt än att en hund har hela bagaget..
pga att om man nu skulle kråcka så sitter dom säkrare i en bur än ingen alls folk säger att dom skadar sig mer på större yta. även polisen och hundklubbar tycker de e bättre med burar...
De enda dom måste kunna göra e att sitta ligga o vända sig om.
 
Sv: Fler hundar än en (bilburar)

Jag tackar för era svar iallafall så får vi se hur jag löser detta.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 466
Senast: Rugge
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 157
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 429
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 611
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp