Fler än två på banan (lätt klass)

R

Real_Life

Hur rider man då? Har aldrig gjort det förr (i uttagningen alltså) men på tävlingen i helgen kommer vi rida 3 och 3. Var startar man? Eller rider man bara in och rider på speakerns kommando?

Sv: Fler än två på banan (lätt klass)

Man rider på speakerns kommando, dvs du gör bara vad du blir tillsagd att göra och inget mer. När ni ropas in på banan, väljer du det varv som du anmält dig i. Du behöver inte söka upp någon startpunkt, ni rider på tid som sekreteriatet håller reda på.

Lycka till.

Okej :)
Vad bra, då behöver jag bara koncentrera mig på hästen då och inga punkter där vi ska byta gångart :p

Tack :)

Man rider på speakerns kommando, dvs du gör bara vad du blir tillsagd att göra och inget mer. När ni ropas in på banan, väljer du det varv som du anmält dig i. Du behöver inte söka upp någon startpunkt, ni rider på tid som sekreteriatet håller reda på.

Lycka till.

Fast det finns en massa finesser man kan ägna sig åt under tiden man väntar på kommandot :angel: dem kanske du kan dela med dig av om du tävlat mycket..;)

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 336
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 541
Senast: Ceta
·
Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 072
Senast: TantAgda
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis...
2
Svar
39
· Visningar
2 073

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka