Flemmande sto

T

Tolken

Hej.....Första gången jag skriver:)
Jag har ett sto som är 12 år...Den sista tiden så har hon börjat flemma så fort jag kommer fram till henne. Framförallt på morgonen i stallet men åxå om hon är i hagen och jag kommer fram till henne. Hade för flera år sedan en vallak som gjorde samma sak. Alla jag pratat med har ingen aning så nu vänder jag mig till er. Nån som vet?

Sv: Flemmande sto

Jag måste nog vara intelligensbefriad, men vad är flemma?:confused:

Med Flemma (heter säkert något annat) menar jag att hästen höjer huvudet och viker upp överläppen och blåser... hänger ni mä:)

Hej!
Tror att det stavas flema. Hon tycker väl att du luktar gott antar jag.... :)

Jag måste nog vara intelligensbefriad, men vad är flemma?:confused:

Min valack flemar för det mesta.:D

DSC02062.jpg

Hade ett ponny sto som innan flemade när hon luktade på rökfolks händer :p hon tyckte nog det luktade gått, då hon dök med mulen på dom varje gång :D så vet inte varför annars.

hehe OT men bild på kompisens häst som jag lärde flema på kommando :p
15507779.jpg

Så gör min häst nästan jämnt speciellt om hon har ätit ngn ny godis som hon inte har fått förrut, alla som ser det tycker det ser häftigt ut:d

På smådjur katter och hundar så finns det tydligen en körtel i gommen på överkäken...kanske har hästar det med...som uppfattar dofter. Måste helt enkelt dofta underbart ;) Tack för era svar!

en häst flemar när den känner en intressant doft, du kanske använder en speciell parfym eller nåt? om hon reagerar mer på morgonen?:D

Min valack flemar oxå så fort någon luktar cigarettrök.

Min valack flemar oxå så fort någon luktar cigarettrök.

Pga. Nikotinen, hästar är väldigt känslig för sådant så dom reagerar rätt så starkt.

--

Bara för att den flemar så behöver det inte betyda att den tycker det luktar gott utan vanligtvis betyder det att det luktar starkt.

Malin

KL

Ahhhaaaaaa, då är jag med.. vi kallar det snablar.. :)

Jag varken röker,snusar eller det senaste haft på mig parfym (mammaledig:smirk:) Mitt sto är väldigt personlig och go och överraskar ständigt med nya mysiga beteenden. Får väl börja borsta tänderna innan jag går ut:)

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 064
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 455
Senast: Amha
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 016
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 068
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar