Flätad svans

_FiA_

Trådstartare
Varför är de så många westernhästar som har ihopflätat svans? Jag tycker själv att de är jätte fint :) men jag tänkte om det fanns någon annan anledning bakom

Sv: Flätad svans

De gånger jag flätar är för att hålla den i trim, slippa lera överallt osv.

Annars flätar man ofta under ridning för att svansen inte ska vara i vägen för hästen vid tex. stop, vändingar osv. där de "sätter sig" en del på rumpan och alltså kan trampa på den.

Sv: Flätad svans

Hålla den hel och ren(are).

Många qh har dålig svans och man vill spara det lilla som finns, mindre slitage om den är flätad...

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
779
Senast: Lisen82
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har bestämt mig för att göra försök nummer tre på att ta körkort. De två första försöken har slutat dåligt. Det andra försöket...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 255
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 489
Senast: Thaliaste
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag märker att folk i min närhet alltid ska tycka till om val jag gör. Jag vet att de flesta är rädda och därav kan ju detta vara av...
2
Svar
33
· Visningar
2 431

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka