Fläta manen när ponnyn visas körd?

Ester

Trådstartare
Har ett welshsto, ca 122 cm som ska visas körd på kvalitetsbedömningen i september. Vid visning för hand och exteriörbedömning ska ju manen på denna kategori var utsläppt och naturlig. Men när jag kör henne, kan jag fläta manen då? Hon har lång man så det blir en sådan där lång fläta uppe på mankammen. Tänker hon "syns" bättre gå, det är mycket sele, vagn och man annars.... Någon som vet?

Har ett welshsto, ca 122 cm som ska visas körd på kvalitetsbedömningen i september. Vid visning för hand och exteriörbedömning ska ju manen på denna kategori var utsläppt och naturlig. Men när jag kör henne, kan jag fläta manen då? Hon har lång man så det blir en sådan där lång fläta uppe på mankammen. Tänker hon "syns" bättre gå, det är mycket sele, vagn och man annars.... Någon som vet?

Hade du frågat om vanlig tävling hade jag svarat ja. Men, kanske kan du få svar bättre på avels- eller träningsforumet? Tänker att det kan vara andra regler för kvalitets- och premieringar dämningar.

Liknande trådar

Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·
Körning I senaste Ridsport finns en artikel om körningen. Det är Christer Pålsson som reagerar på bristen av utveckling inom körningen. Han har...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
17 580
Trav Jag har en valack som belv 3 år i år. Det är en vän som äger honom, men jag har honom hos mig och tränar honom, då denne person inte...
Svar
17
· Visningar
1 520
Senast: Popfinger
·
I
Körning Sen en tid tillbaks har jag en varmblodig travare. Hon är körd både som travare och som hobbyhäst. Alltså inkörd på nytt som 4 åring för...
2
Svar
22
· Visningar
2 838

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka