đŸ‡ȘđŸ‡șEU VALET 2024🇾đŸ‡Ș

Vilket parti kommer ni att rösta pÄ i EU valet 2024

• SD

Röster: 5 3,2%
  • M

Röster: 11 7,0%
  • KD

Röster: 6 3,8%
  • L

Röster: 1 0,6%
  • C

Röster: 20 12,7%
  • V

Röster: 32 20,4%
  • MP

Röster: 40 25,5%
  • S

Röster: 28 17,8%
  • F

Röster: 1 0,6%
  • AfS

Röster: 2 1,3%
  • PP

Röster: 0 0,0%
  • Övr

Röster: 5 3,2%
  • Blankt

Röster: 2 1,3%
  • Kommer ej rösta

Röster: 9 5,7%

• Antal omröstningsdeltagare
    157
  • Omröstning stĂ€ngd .
Jag hoppas inte det. Jag baserar inte det pÄ nÄgon sÀrskild undersökning men tÀnker pÄ att allmÀnt kÀnns det lÀttare och viktigare att pÄverka miljöfrÄgorna pÄ EU nivÄ, Àn nationell nivÄ.
Jag skulle inte bli förvÄnad om detta resultat inte stÄr sig sÄ vÀl till nÀsta riksval.

För mig finns det rÀtt lite samband mellan vad jag röstar pÄ till riksdagen och vad jag röstar pÄ i EU. Det Àr olika frÄgor som behöver olika vikt i olika situationer helt enkelt.

Det finns inget parti som helt och hÄllet passar mig sÄ det kan ocksÄ bli tre olika till riksdagen, regionen och kommunen sen.

Överlag lĂ€gger jag ocksĂ„ en del vikt vid hur man jobbar, och inte bara vad man tycker i olika frĂ„gor. Hellre en "okej" kandidat med hög nĂ€rvaro Ă€n en som pĂ„ pappret hĂ„ller med mig helt men sĂ€llan utövar sin roll.

S: 25,1%
M: 17,3%
MP: 13,6%
SD: 13,4%
V: 11,1%
C: 7,2%
KD: 5,7%
L: 4,3%

L klamrade verkligen sig fast dĂ€r 😬

För mig finns det rÀtt lite samband mellan vad jag röstar pÄ till riksdagen och vad jag röstar pÄ i EU. Det Àr olika frÄgor som behöver olika vikt i olika situationer helt enkelt.

Det finns inget parti som helt och hÄllet passar mig sÄ det kan ocksÄ bli tre olika till riksdagen, regionen och kommunen sen.
Samma hÀr. Jag har en del viktiga frÄgor som styr var inom samma block jag lÀgger min röst i de olika valen.

S, MP, V, L, M verkar ha gÄtt framÄt medan C (förvÄnansvÀrt enligt mig), KD och SD har backat sen förra valet.

Okej, jag hade inte rÀknat med att det största partiet i innerstaden Stockholm skulle vara MP :o

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

• Skötsel av utedass
  • Offentliga verksamheter
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

• TvĂ€ttstugedrama
Tillbaka