đŸ‡ȘđŸ‡șEU VALET 2024🇾đŸ‡Ș

Vilket parti kommer ni att rösta pÄ i EU valet 2024

  • SD

    Röster: 5 3,2%
  • M

    Röster: 11 7,0%
  • KD

    Röster: 6 3,8%
  • L

    Röster: 1 0,6%
  • C

    Röster: 20 12,7%
  • V

    Röster: 32 20,4%
  • MP

    Röster: 40 25,5%
  • S

    Röster: 28 17,8%
  • F

    Röster: 1 0,6%
  • AfS

    Röster: 2 1,3%
  • PP

    Röster: 0 0,0%
  • Övr

    Röster: 5 3,2%
  • Blankt

    Röster: 2 1,3%
  • Kommer ej rösta

    Röster: 9 5,7%

  • Antal omröstningsdeltagare
    157
  • Omröstning stĂ€ngd .
241.jpeg


Vi sprider oss!
 
SnĂ€lla snĂ€lla lĂ„t exit poll spegla verkligheten nĂ„gorlunda! Blev sĂ„ jĂ€vla glad att se Miljöpartiet gĂ„ om SD. Och tvĂ„ mandat till C đŸ„° Jag kryssade Abir och vill verkligen att hon ska vara kvar.
Jag kryssade ocksÄ henne. Vilket har fÄtt mig att kÀnna mig helt splittrad eftersom att jag numera identifierar mig som vÀnster och vill att det ska gÄ bra för dem, men hon Àr en viktig röst och jag tycker att C ska belönas för hur de hanterat SD:s framflyttande sedan Kalla fakta etc (och sedan innan dess ocksÄ iof).
 
Jag kryssade ocksÄ henne. Vilket har fÄtt mig att kÀnna mig helt splittrad eftersom att jag numera identifierar mig som vÀnster och vill att det ska gÄ bra för dem, men hon Àr en viktig röst och jag tycker att C ska belönas för hur de hanterat SD:s framflyttande sedan Kalla fakta etc (och sedan innan dess ocksÄ iof).
Gillar ocksÄ Abir, en riktigt stark röst för mÀnskliga rÀttigheter.
 
Spanien Àr en av de lÀnder som redan nu drabbats hÄrdast av klimatförÀndringarna. Man skulle tro att de Àr de sista som skulle rösta pÄ klimatförnekare.
Samtidigt sÄ verkar ytterhögertrenden vara tydligast dÀr det sitter röda/liberala i regeringen nu. Och tvÀrt om.
 
Samtidigt sÄ verkar ytterhögertrenden vara tydligast dÀr det sitter röda/liberala i regeringen nu. Och tvÀrt om.

Mmm, folk missnöjesröstar i högre utstrÀckning Àn vanligt ser vi i hela EU. Att MP har gÄtt fram i just EU Àr inte sÄ konstigt eftersom mÄnga svenskar sÀtter miljön som prio ett internationellt. Skulle vara intressant att undersöka hur kvinnor respektive mÀn röstade. Kollar man pÄ bukes valresultat och demografi sÄ tror jag att det Àven speglar hur man röstade generellt.
 
Mmm, folk missnöjesröstar i högre utstrÀckning Àn vanligt ser vi i hela EU. Att MP har gÄtt fram i just EU Àr inte sÄ konstigt eftersom mÄnga svenskar sÀtter miljön som prio ett internationellt. Skulle vara intressant att undersöka hur kvinnor respektive mÀn röstade. Kollar man pÄ bukes valresultat och demografi sÄ tror jag att det Àven speglar hur man röstade generellt.
Enligt valu för EU backar hela vÀnstern
 
Haha. Tweet frÄn en pÄ SvD om Àr pÄ L:s valvaka:
"GlĂ€djen hos Liberalerna nĂ€r MP blev tredje störst. En man intill mig skrikskrattade hysteriskt. Man fick viss kĂ€nsla av att L kĂ€nde skadeglĂ€dje över SD:s resultat. ”Nej nej, vi Ă€r bara glada över att de klarade sig kvar”, sa en regeringstjĂ€nsteman."
 

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels frĂ„ga
  • Hur Ă€r processen
  • Valp 2025

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp