đŸ‡ȘđŸ‡șEU VALET 2024🇾đŸ‡Ș

Vilket parti kommer ni att rösta pÄ i EU valet 2024

  • SD

    Röster: 5 3,2%
  • M

    Röster: 11 7,0%
  • KD

    Röster: 6 3,8%
  • L

    Röster: 1 0,6%
  • C

    Röster: 20 12,7%
  • V

    Röster: 32 20,4%
  • MP

    Röster: 40 25,5%
  • S

    Röster: 28 17,8%
  • F

    Röster: 1 0,6%
  • AfS

    Röster: 2 1,3%
  • PP

    Röster: 0 0,0%
  • Övr

    Röster: 5 3,2%
  • Blankt

    Röster: 2 1,3%
  • Kommer ej rösta

    Röster: 9 5,7%

  • Antal omröstningsdeltagare
    157
  • Omröstning stĂ€ngd .
LÀste nyss en brasklapp om att MP underskattades i valu förra EU-valet, 1,9 procent och att man kanske försöker göra lite tvÀrt om nu...

hoppas inte, hoppas det stÄr sig.
Jag hoppas inte det. Jag baserar inte det pÄ nÄgon sÀrskild undersökning men tÀnker pÄ att allmÀnt kÀnns det lÀttare och viktigare att pÄverka miljöfrÄgorna pÄ EU nivÄ, Àn nationell nivÄ.
Jag skulle inte bli förvÄnad om detta resultat inte stÄr sig sÄ vÀl till nÀsta riksval.
 
Jag hoppas inte det. Jag baserar inte det pÄ nÄgon sÀrskild undersökning men tÀnker pÄ att allmÀnt kÀnns det lÀttare och viktigare att pÄverka miljöfrÄgorna pÄ EU nivÄ, Àn nationell nivÄ.
Jag skulle inte bli förvÄnad om detta resultat inte stÄr sig sÄ vÀl till nÀsta riksval.
Men blev definitivt positivt överraskad över att MP gick om SD i vallokalundersökningen đŸ€©đŸ„ł
 
Mmm, folk missnöjesröstar i högre utstrÀckning Àn vanligt ser vi i hela EU. Att MP har gÄtt fram i just EU Àr inte sÄ konstigt eftersom mÄnga svenskar sÀtter miljön som prio ett internationellt. Skulle vara intressant att undersöka hur kvinnor respektive mÀn röstade. Kollar man pÄ bukes valresultat och demografi sÄ tror jag att det Àven speglar hur man röstade generellt.
Enligt SVTs undersökning tydligen den största skillnaden hittills mellan mÀns och kvinnors röstande, med 11 procentenheter starkare stöd för MP hos kvinnor medan SD har 9 procentenheter starkare stöd hos mÀn.
 
Det Àr dock inte konstigt, och snarare standard om man sÀtter polisen pÄ biljakt. De kan inte alltid veta om föraren Àr bevÀpnad. Ska de brottas med mÀnniskan istÀllet? Om personen har gömt ett vapen pÄ sig, vad har du som skydd dÄ som polis om tjÀnstevapen inte fÄr anvÀndas?


Jag syftade pÄ vad mÀnniskor röstar pÄ och hur laddat Àmnet politik bevisligen Àr för en del, sÄ som i denna trÄd.
Jag vet inte vad som Àr polisens standard vid biljakter, dÄ jag inte Àr utbildad polis eller har insyn dÀr. Jag vill dock förtydliga att det jag menade med "och ett intryck att de reagerar direkt med vapenvÄld vilket jag inte vill att de ska göra" Àr rent allmÀnt, inte bara i biljakter utan att jag vill att poliser inte ska reagera direkt med vapenvÄld rent allmÀnt Àven om det Àr förstÄs beroende pÄ hur allvarlig situationen Àr.
 

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels frĂ„ga
  • Valp 2025
  • Hur Ă€r processen

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp