đŸ‡ȘđŸ‡șEU VALET 2024🇾đŸ‡Ș

Vilket parti kommer ni att rösta pÄ i EU valet 2024

  • SD

    Röster: 5 3,2%
  • M

    Röster: 11 7,0%
  • KD

    Röster: 6 3,8%
  • L

    Röster: 1 0,6%
  • C

    Röster: 20 12,7%
  • V

    Röster: 32 20,4%
  • MP

    Röster: 40 25,5%
  • S

    Röster: 28 17,8%
  • F

    Röster: 1 0,6%
  • AfS

    Röster: 2 1,3%
  • PP

    Röster: 0 0,0%
  • Övr

    Röster: 5 3,2%
  • Blankt

    Röster: 2 1,3%
  • Kommer ej rösta

    Röster: 9 5,7%

  • Antal omröstningsdeltagare
    157
  • Omröstning stĂ€ngd .
Skönt med att SD (ECR) har börjat minska samtidigt skrÀmmande med hur V (LEFT) har ökat och överraskande tycker jag ÀndÄ att C gick sÄ bra dÄ jag trodde det skulle gÄ betydligt sÀmre för C.
 
Det hade varit intressant att veta varifrÄn ökningen pÄ röd-grönt kommer, om ni förstÄr vad jag menar?
Vilka partier som tappar till dom.
Jag tÀnkte först att de partier som gÄtt back Àr C, KD och SD.
Men jag tror att det Ă€r vĂ€l större chans att de vĂ€ljarna har hoppat till ett annat parti inom samma block. DĂ„ har vĂ€l vĂ€ljare i dessa partier hoppat över blockgrĂ€nsen? đŸ€”
 
Jag tÀnkte först att de partier som gÄtt back Àr C, KD och SD.
Men jag tror att det Ă€r vĂ€l större chans att de vĂ€ljarna har hoppat till ett annat parti inom samma block. DĂ„ har vĂ€l vĂ€ljare i dessa partier hoppat över blockgrĂ€nsen? đŸ€”

EU-valet handlar ju om helt andra partigrupper Àn de svenska tvÄ blocken, sÄ det ser jag inte som sÄ konstigt? Det Àr ju Àven mÄnga av de frÄgor som lyfts i valkompasserna dÀr MP, C och L tycker lika, och ofta Àven V faktiskt.
 
Fy vad jag blir illa till mods varje gĂ„ng Åkesson pratar... "Vi ska göra Sverige bra igen" och allt dravel om hur de ska förĂ€ndra landet. Jag tror inte en millisekund pĂ„ att deras sĂ€tt att förĂ€ndra landet Ă€r till det bĂ€ttre och jag vill dĂ„ inte se deras förĂ€ndringar...
 
NÀ, de vill ju helst inte ens vara med i EU. SÄ att samla vÀljare till ett EU-val för dom Àr ju rÀtt kÀmpigt.
SÄ hur gÀrna SD vill ha det till att det hÀr Àr en vÀnsterliberal pÄverkansoperation av TV4 och andra medier, men det Àr inte sÄ konstigt att opinionen sett annorlunda ut Àn valresultatet om man ser till det.
 
EU-valet handlar ju om helt andra partigrupper Àn de svenska tvÄ blocken, sÄ det ser jag inte som sÄ konstigt? Det Àr ju Àven mÄnga av de frÄgor som lyfts i valkompasserna dÀr MP, C och L tycker lika, och ofta Àven V faktiskt.
Jag Àr lite mera pessimistisk och tÀnker att den dÀr blockgrÀnsen smittar ned attityden Àven i andra val. Jag kan tÀnka mig flera frÄgor i riksdagen dÀr partier kanske skulle tycka likadant men inte "kan" samarbeta pga de sitter i olika block. Jag tÀnker mig att det finns vÀljare som drar sig för att hoppa över blockgrÀnsen Àven i EU-valet pga vilka partier de samarbetar med i Sverige.
 
Uffe pratar om högerextrema (och vÀnsterextrema) partier i europa gÄtt framÄt, samtidigt som han pratar om utöka samarbetet mellan partier Àven hÀr i Sverige.
Hm. Ja, du Uffe, du kanske inte bidragit till att de högerextrema vindarna gÄtt framÄt i Europa? Och vilka partier menar du ska samarbeta bÀttre i Sverige? :cautious:
 
"Vi fick inte prata om det vi ville prata om" sÀger Sverigedemokraterna konstant, uppenbart missnöjda med att det pratas om trollfabrik osv. AlltsÄ... Vill man inte ha diskussion om sÄdant, dÄ kanske man inte ska pyssla med det heller. Just SD brukar vÀl annars prata mycket om att man ska granska alla noga, det ska kontrolleras sÄ otroligt noga ifall nÄgon pysslar med nÄgot olÀmpligt, "osvenskt" och/eller olagligt.

AlltsÄ...
 
Uffe pratar om högerextrema (och vÀnsterextrema) partier i europa gÄtt framÄt, samtidigt som han pratar om utöka samarbetet mellan partier Àven hÀr i Sverige.
Hm. Ja, du Uffe, du kanske inte bidragit till att de högerextrema vindarna gÄtt framÄt i Europa? Och vilka partier menar du ska samarbeta bÀttre i Sverige? :cautious:
Team Sweden om man ska fÄ nÄtt gjort
 
SD: "MÄnga moderatvÀljare Àr omedvetna om att en röst pÄ M Àr en röst pÄ S."
Huh? O_o

TillÀgg: Jag undrar vad Uffe skulle sÀga om det? :idea:
 
Senast Àndrad:
Jag tÀnkte att V och MP Àr vinnarna i det hÀr valet men fÄr nog ÀndÄ hÄlla med Jonas om att V Àr nog vinnarna i det hÀr valet, de har gÄtt framÄt med imponerande 4,2% medan nÀsta parti under dem Àr MP med 2,3%. NÀstan dubbelt sÄ mycket.
 
"Vi fick inte prata om det vi ville prata om" sÀger Sverigedemokraterna konstant, uppenbart missnöjda med att det pratas om trollfabrik osv. AlltsÄ... Vill man inte ha diskussion om sÄdant, dÄ kanske man inte ska pyssla med det heller. Just SD brukar vÀl annars prata mycket om att man ska granska alla noga, det ska kontrolleras sÄ otroligt noga ifall nÄgon pysslar med nÄgot olÀmpligt, "osvenskt" och/eller olagligt.

AlltsÄ...
De ville kanske hellre prata dinosaurier? 😂
 
"Vi fick inte prata om det vi ville prata om" sÀger Sverigedemokraterna konstant, uppenbart missnöjda med att det pratas om trollfabrik osv. AlltsÄ... Vill man inte ha diskussion om sÄdant, dÄ kanske man inte ska pyssla med det heller. Just SD brukar vÀl annars prata mycket om att man ska granska alla noga, det ska kontrolleras sÄ otroligt noga ifall nÄgon pysslar med nÄgot olÀmpligt, "osvenskt" och/eller olagligt.

AlltsÄ...
SÄ Àr de, de fascistiska partierna - skyller pÄ ljugmedia.
 

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels frĂ„ga
  • Hur Ă€r processen

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp