đŸ‡ȘđŸ‡șEU VALET 2024🇾đŸ‡Ș

Vilket parti kommer ni att rösta pÄ i EU valet 2024

  • SD

    Röster: 5 3,2%
  • M

    Röster: 11 7,0%
  • KD

    Röster: 6 3,8%
  • L

    Röster: 1 0,6%
  • C

    Röster: 20 12,7%
  • V

    Röster: 32 20,4%
  • MP

    Röster: 40 25,5%
  • S

    Röster: 28 17,8%
  • F

    Röster: 1 0,6%
  • AfS

    Röster: 2 1,3%
  • PP

    Röster: 0 0,0%
  • Övr

    Röster: 5 3,2%
  • Blankt

    Röster: 2 1,3%
  • Kommer ej rösta

    Röster: 9 5,7%

  • Antal omröstningsdeltagare
    157
  • Omröstning stĂ€ngd .
OjdÄ, det fanns en botten alltsÄ och AfD grÀvde sig ned under den.

Fast jag fÄr nog sÀga att det inte lÄter sÀrskilt lÄngt ifrÄn vad nÄgon rebellisk SD:are skulle kunna sÀga; "han skÀmtar bara".. :meh:
En jurist vet nog bÀttre att att vÀlja sina ord Àn nÄgon som ser sig som rebell i SD.
 
ÄndĂ„ gulligt att Carl Bildt gratulerar Jonas Sjöstedt för en proffsig och imponerande kampanj :heart (pĂ„ sin svenska twitter, och faktiskt innan han nĂ€mnde M och L:s valresultat)
Jag gillar faktiskt Carl Bildt. Jag minns inget av hans svenska politik (lite före min politiska tid :p) och hÄller sÀkert inte med honom pÄ flera omrÄden inom den. Men jag har fÄtt uppfattningen att han Àr principfast, Àr nog lÀttare nÀr man inte Àr lika aktiv i den svenska politiken och behöver inte spela i gallerierna men jag gillar nÄgon som hÄller efter moral (modern sÄdan) och etik i dagens samhÀlle.
 
Jag gillar faktiskt Carl Bildt. Jag minns inget av hans svenska politik (lite före min politiska tid :p) och hÄller sÀkert inte med honom pÄ flera omrÄden inom den. Men jag har fÄtt uppfattningen att han Àr principfast, Àr nog lÀttare nÀr man inte Àr lika aktiv i den svenska politiken och behöver inte spela i gallerierna men jag gillar nÄgon som hÄller efter moral (modern sÄdan) och etik i dagens samhÀlle.
Han har varit en mÀnsklig röst gÀllande kriget i Gaza, det sÀger en del tycker jag.
 
En jurist vet nog bÀttre att att vÀlja sina ord Àn nÄgon som ser sig som rebell i SD.
Du menar att Krah Àr en jurist?
Ja, det Ă€r ju mycket lĂ€ttare att komma med ursĂ€kter nĂ€r man har en Jimmie som partiledare som kan inge ett stĂ€dat intryck. SĂ€kert svĂ„rare nĂ€r det Ă€r partiledaren som sĂ€ger sĂ„na saker 😅
 
Du menar att Krah Àr en jurist?
Ja, det Ă€r ju mycket lĂ€ttare att komma med ursĂ€kter nĂ€r man har en Jimmie som partiledare som kan inge ett stĂ€dat intryck. SĂ€kert svĂ„rare nĂ€r det Ă€r partiledaren som sĂ€ger sĂ„na saker 😅
Ja, Krah Àr utbildad jurist.
 
LÀser lite nu pÄ sociala medier och Àr sÄ otroligt nöjd med hur jag röstade. KÀnner mig pÄ nÄgot vis liiiite hoppfull inför framtiden ocksÄ, Àr bara lite rÀdd att det blir för mycket röster pÄ SD och deras kompisar i andra lÀnder i kommande val. EU-valet Àr ju trots allt nÄgot helt annat Àn de andra valen.
 
Usch usch usch. Kommunen gjorde SD till största parti och valdeltagandet var 40%.😱
Jag tror att Ätminstone siffrorna för valdeltagandet kommer Àndras. HÀr stÄr det just nu 46,4%, men förtidsrösterna har vÀl inte rÀknats Àn? Jag upplever att det Àr mÄnga(!) som förtidsröstat, och det borde ju mÀrkas av nÀr de rösterna vÀl Àr rÀknade.
 
Jag tror att Ätminstone siffrorna för valdeltagandet kommer Àndras. HÀr stÄr det just nu 46,4%, men förtidsrösterna har vÀl inte rÀknats Àn? Jag upplever att det Àr mÄnga(!) som förtidsröstat, och det borde ju mÀrkas av nÀr de rösterna vÀl Àr rÀknade.
Förtidsrösterna rÀknas samtidigt som alla andra. De lÀggs i valurnan nÀr röstningen i lokalen Àr avslutad och innan valurnan öppnas för rÀkning.
 
SĂ€kert inte den enda förklaringen? 😅
Vilka orter tÀnker du pÄ mer specifikt dÄ? Om du inte tror pÄ Sjöstedt som förklaring sÄ mÄste du ha nÄgot annat i Ätanke, vad? Jag Àr vÀsterbottning sÄ har lokalkÀnnedom.
 
Jag vet inte vad som Àr polisens standard vid biljakter, dÄ jag inte Àr utbildad polis eller har insyn dÀr. Jag vill dock förtydliga att det jag menade med "och ett intryck att de reagerar direkt med vapenvÄld vilket jag inte vill att de ska göra" Àr rent allmÀnt, inte bara i biljakter utan att jag vill att poliser inte ska reagera direkt med vapenvÄld rent allmÀnt Àven om det Àr förstÄs beroende pÄ hur allvarlig situationen Àr.
Det kan jag förstÄ, men jag tror inte majoriteten gör det heller.

51% av de röstberĂ€ttigade i Europa sĂ„g jag flasha förbi pĂ„ svt 😞
SÄg det ocksÄ. TrÄkigt med sÄ lite deltagande!
 
Vilka orter tÀnker du pÄ mer specifikt dÄ? Om du inte tror pÄ Sjöstedt som förklaring sÄ mÄste du ha nÄgot annat i Ätanke, vad? Jag Àr vÀsterbottning sÄ har lokalkÀnnedom.
KÀndes bara lite vagt att rösta pÄ V bara pga att politikern kommer frÄn ens hemomrÄde. Men jag antar att om man redan tÀnker rösta rött sÄ kan det vara den sista detaljen som gör att man vÀljer V.
 
KÀndes bara lite vagt att rösta pÄ V bara pga att politikern kommer frÄn ens hemomrÄde. Men jag antar att om man redan tÀnker rösta rött sÄ kan det vara den sista detaljen som gör att man vÀljer V.
Det Àr ju inte bara dÀrför, men det sÀger lite om hur svagt representerade de som bor lÄngt frÄn storstÀderna i söder kÀnner sig representerade i allmÀnhet.
 
Jag tyckte att det var intressant att se att nÄgra kommuner i norra Sverige (VÀsterbotten?) har blivit djupt röda istÀllet för blekt röda, dvs V vann/fick flesta röster i dessa distrikt.
NÀr jag kollar grafiken i AB nu sÄ Àr det bara en kommun som Àr djupröd, resten, i bÄde Norr- och VÀsterbotten, har röstat pÄ S.
 
Lyssnade pÄ radion i morse. HÀr dÀr jag bor (Halland) var valdeltagandet 53% nÄgonting. Kan tycka det Àr vÀldigt för mkt för lÄgt.
 

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels frĂ„ga
  • Hur Ă€r processen

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp