Haha, ja kanske Àr det sÄ. Det stÀmmer att jag inte brukar involvera mig i politisk debatt pÄ forum, det blir ofta hÄrt nÀr man bara Àr ett namn bakom en skÀrm. Idag Àr det vÀl extra laddat ocksÄ.
Jag tycker det du skriver Àr vÀrdefullt, och Àr nÄgot jag absolut betÀnker.
Vad fint att du skriver det, det gör mig glad â€
Jag hoppas att du inte blir avskrÀckt frÄn att diskutera politik hÀr. Ju fler som deltar, desto mer levande blir diskussionen. Visst blir det hÀskt ibland, men överlag Àr klimatet pÄ Buke sÄ mycket bÀttre Àn pÄ mÄnga andra stÀllen. Och blir det lite too much nÄgon gÄng, sÄ gÄr diskussionen vidare och snart Àr det överspelat.
Sedan ligger det ju i sakens natur att om man Àr i minoritet i sin Äsikt, desto fler motdebattörer och fÀrre gillanden fÄr man. Men det behöver ju inte vara fel eller att de andra har nÄgot emot mig personligen, det bara blir sÄ om jag tycker nÄgot annat Àn de flesta. Jag minns fortfarande hur "ensamt" det var under pandemin att inte bejubla vaccinregistrering och efterföljande inskrÀnkningar för icke-vaccinerade, och Àr förvÄnad över hur snabbt det blev en annan tongÄng frÄn annars liberala personer.
Det jag dock tycker att man kan krÀva, Àven frÄn dem som tycker samma i stor skala, Àr att man motiverar sina stÄndpunkter. Att vi slipper oneliners som inye följs upp, och hÄnfulla inlÀgg om motstÄndarsidan, hur irriterad man Àn Àr. "When they go low, we go high", som det heter.