đŸ‡ȘđŸ‡șEU VALET 2024🇾đŸ‡Ș

Vilket parti kommer ni att rösta pÄ i EU valet 2024

  • SD

    Röster: 5 3,2%
  • M

    Röster: 11 7,0%
  • KD

    Röster: 6 3,8%
  • L

    Röster: 1 0,6%
  • C

    Röster: 20 12,7%
  • V

    Röster: 32 20,4%
  • MP

    Röster: 40 25,5%
  • S

    Röster: 28 17,8%
  • F

    Röster: 1 0,6%
  • AfS

    Röster: 2 1,3%
  • PP

    Röster: 0 0,0%
  • Övr

    Röster: 5 3,2%
  • Blankt

    Röster: 2 1,3%
  • Kommer ej rösta

    Röster: 9 5,7%

  • Antal omröstningsdeltagare
    157
  • Omröstning stĂ€ngd .
DÀr jag bor, hÀdar man om man röstar Mp. Dotterns kompisar sÀger till henne -Rösta pÄ vad du vill bara du inte röstar S el Mp. Hennes kompis pojkvÀn gjorde slut för att hon inte visste vad hon skulle rösta pÄ, dvs att hon inte var sÀker pÄ att rösta SD.
LÄter som pojkvÀnnen inte var nÄgon större förlust Àven om jag förstÄr om hon blev ledsen. Om nÄgra Är kanske hon tackar sin lyckliga stjÀrna istÀllet. :idea:
 
PKK flaggan framförallt, vart ju 2 till flaggor till partier som jag inte kommer ihÄg namnet pÄ.

Men att prata men en frÄn V och fÄ dom att se det kommunistiska i V Àr som att fÄ SD anhÀngare att se att SD Àr nazistiska.
Visst hade det varit nÄgot litet lokalkontor sÄ visst men nu var det högt uppsatta som viftade med flaggorna.
 
PKK flaggan framförallt, vart ju 2 till flaggor till partier som jag inte kommer ihÄg namnet pÄ.

Men att prata men en frÄn V och fÄ dom att se det kommunistiska i V Àr som att fÄ SD anhÀngare att se att SD Àr nazistiska.
Jag har inget problem med PKK-flaggor. För det första sÄ har Àven de, liksom vÀnstern i Sverige, genomgÄtt en filosofisk utveckling, och har övergett marxistleninism till förmÄn till kurders rÀttigheter. Problemet Àr vÀl snarare de vÀpnande grenarna och konflikten Turkiet, som numera Àr vÄr Nato-allierade - inte kommunism.
 
Jag förstÄr faktiskt inte hur du tolkade det jag skrev som att du inte tillÄter andra att ha Äsikter? Om du hÄller med om att spektrumet som Àr emot nationalism och auktoritÀrt styre Àr brett och inte specifikt vÀnster, sÄ Àr det jÀttebra. Jag har inte fÄtt det intrycket av dig nÀr du skrivit sÄ mycket om vÀnsteranhÀngare och extremism, sÄ det Àr bra att du förtydligar det. Ju fler krafter som verkar för ett öppet och demokratiskt samhÀlle, desto bÀttre.
Ah, du skrev de - jag lÀste för snabbt och ber om ursÀkt.

Bra att det finns olika Äsikter. Det finns nog fler som lÀser Àn som faktiskt yttrar sig. Det tog inte lÄng tid förrÀn man skulle hugga mig för att jag ifrÄgasatte. Ett sÄdant klimat tycker jag Àr trÄkigt. Jag ger gÀrna vikt Ät andra Äsikter sÄ jag tror du missförstÄr mig. Och dÀribland rÀknar jag SD. Ja, jag vill höra de vÀljarna med och faktiskt ha en dialog. SÀllan Àr de extrema nationalister om man faktiskt pratar med varandra.
 
Min svĂ€rfar jobbar i vĂ„rt valdistrikt (inte i Sverige) och hĂ€r stĂ€ngde vallokalen kl 14. SvĂ€rfar uppskattade valdeltagandet till ca 50% men resultatet av rösterna var inte roligt 😔. DĂ„ bor vi Ă€ndĂ„ i ett omrĂ„de dĂ€r vĂ„r motsvarighet till SD normalt fĂ„r fĂ„ röster.
 
En mÄnad kvar till valet. HÀr kan man kommentera och rösta eller bara kommentera eller bara rösta. Kommer ni att rösta eller kommer ni som vanligt att strunta i det? I skrivande stund Àr det typ 120 partier som anmÀlt sig hos Valmyndigheten. Men jag kan ju inte ta med alla. Hur kommer ni att rösta? Det som Àr spÀnnande Àr om Folklistan kommer in och KD Äker ut. DÄ mÄste vÀl Ebba fÄ sparken?
Har precis varit ivÀg och röstat.
Gjorde tvÄ valkompasser och fick i stort sett samma resultat pÄ bÄda.
Men reagerade pÄ att de stod och delade ut kuvert efter att man tagit valsedel. Stod en tantaluring med kuvert som man fick gÄ till med valsedeln och fÄ kuvert, samtidigt som hon sÄ uppenbart försökte se vad man tagit för valsedel. Pratade med sambon som var ner innan mig och röstade, han upplevde det ocksÄ som att hon försökte fÄ en sneak peak av man valt. Mamma och hennes sambo ocksÄ som var ner tidigare idag. Jag petade in sedeln i tröjÀrmen tills jag stod bakom den gröna skÀrmen.
 
Jag har inget problem med PKK-flaggor. För det första sÄ har Àven de, liksom vÀnstern i Sverige, genomgÄtt en filosofisk utveckling, och har övergett marxistleninism till förmÄn till kurders rÀttigheter. Problemet Àr vÀl snarare de vÀpnande grenarna och konflikten Turkiet, som numera Àr vÄr Nato-allierade - inte kommunism.
Klart PKK har förÀndrats för annars skulle vÀl dom fortfarande vara terroristklassade.
 
Ah, du skrev de - jag lÀste för snabbt och ber om ursÀkt.

Bra att det finns olika Äsikter. Det finns nog fler som lÀser Àn som faktiskt yttrar sig. Det tog inte lÄng tid förrÀn man skulle hugga mig för att jag ifrÄgasatte. Ett sÄdant klimat tycker jag Àr trÄkigt. Jag ger gÀrna vikt Ät andra Äsikter sÄ jag tror du missförstÄr mig. Och dÀribland rÀknar jag SD. Ja, jag vill höra de vÀljarna med och faktiskt ha en dialog. SÀllan Àr de extrema nationalister om man faktiskt pratar med varandra.

Dels tror jag att du som ny (?) i den politiska diskussionen pĂ„ Buke har "lĂ€ttare" att fĂ„ svar frĂ„n andra Ă€n vi som redan diskuterat med varandra Ă„r ut och Ă„r in, dĂ„ blir andra förutsĂ€gbara medan du Ă€r ny och mer spĂ€nnande 🙂

Mitt första inlÀgg till dig har jag för mig handlade om hur polisfilmen ska ses i en större kontext, och inte om SD:s politik i sig. Och det var för att jag tolkade det du skrev som att du underskattar den medvetna och strategiska delen av filmen. Det var inte för att "hugga" eller tysta dig, jag försökte förklara hur jag tÀnker och du fÄr jÀttegÀrna frÄga om nÄgot var otydligt eller svara med hur du tÀnker istÀllet.

Att diskutera innebÀr ju att man har olika Äsikter, och nÀr SD Àr det mest icke-omtyckta partiet i Sveriges riksdag och mÄnga ser det som direkt demokratihotande sÄ Àr det ju inte sÄ konstigt att försvar för SD vÀcker mÄnga reaktioner. Dels pga att mÄnga tycker starkt för att hot mot demokratin Àr nÄgot som man inte rycker pÄ axlarna Ät, och dels för att kritiken kommer frÄn sÄ mÄnga hÄll (dvs inte bara vÀnstern...).

Jag Àr rÀtt sÀker pÄ att om det kom in anvÀndare som propagerade för en kommunistisk revolution, sÄ skulle Àven den bli bemött med ett brett motstÄnd. Möjligen inte riktigt lika omfattande, för att mÄnga skulle nog kÀnna att risken för att detta skulle hÀnda i Sverige ligger sÄ vÀldigt lÄngt bort, sÄ man kanske inte ids ta debatten med en ensam stolle. Men skulle stödet vÀxa och hotet om en kommunistisk revolution bli reellt sÄ Àr jag övertygad om att motstÄndet mot detta ocksÄ skulle bli kraftigt.
 
Och jag tror att du missbedömer grovt hur nÀra de extrema delarna av dessa tvÄ partier Àr att ha reellt inflytande över svensk politik just nu, om du likstÀller dem.
Nu idag ja, ikvÀll eller nÀsta val kan det vara annat. Föredrog nÀr extremerna var nere under 5%. För visst har dom sitt syfte dÀr nere.
 
Min svĂ€rfar jobbar i vĂ„rt valdistrikt (inte i Sverige) och hĂ€r stĂ€ngde vallokalen kl 14. SvĂ€rfar uppskattade valdeltagandet till ca 50% men resultatet av rösterna var inte roligt 😔. DĂ„ bor vi Ă€ndĂ„ i ett omrĂ„de dĂ€r vĂ„r motsvarighet till SD normalt fĂ„r fĂ„ röster.
LĂ„ter lovande 😀
 
Nu idag ja, ikvÀll eller nÀsta val kan det vara annat. Föredrog nÀr extremerna var nere under 5%. För visst har dom sitt syfte dÀr nere.

Jovisst, men nĂ€r ett av extrempartierna - och det parti dĂ€r den extrema delen av partiet har ett mycket större inflytande pĂ„ partiet, Ă€n vad extremerna har i det andra partiet - sĂ„ ÄR det ett större problem IDAG. Att dĂ„ hela tiden peka pĂ„ ett spöke som eventuellt skulle kunna bli ett problem nĂ„gon gĂ„ng i framtiden, tar fokus frĂ„n det reella problemet som stĂ„r i farstun hĂ€r och nu. TvĂ€rtom riskerar sĂ„dan retorik att bidra till utvecklingen, eftersom den just spĂ€r pĂ„ bilden av att det Ă€r en kamp mellan endast tvĂ„ alternativ dĂ€r man mĂ„ste vĂ€lja mellan tvĂ„ alternativ, nĂ€r det egentligen finns fler.
 
Dels tror jag att du som ny (?) i den politiska diskussionen pĂ„ Buke har "lĂ€ttare" att fĂ„ svar frĂ„n andra Ă€n vi som redan diskuterat med varandra Ă„r ut och Ă„r in, dĂ„ blir andra förutsĂ€gbara medan du Ă€r ny och mer spĂ€nnande 🙂

Mitt första inlÀgg till dig har jag för mig handlade om hur polisfilmen ska ses i en större kontext, och inte om SD:s politik i sig. Och det var för att jag tolkade det du skrev som att du underskattar den medvetna och strategiska delen av filmen. Det var inte för att "hugga" eller tysta dig, jag försökte förklara hur jag tÀnker och du fÄr jÀttegÀrna frÄga om nÄgot var otydligt eller svara med hur du tÀnker istÀllet.

Att diskutera innebÀr ju att man har olika Äsikter, och nÀr SD Àr det mest icke-omtyckta partiet i Sveriges riksdag och mÄnga ser det som direkt demokratihotande sÄ Àr det ju inte sÄ konstigt att försvar för SD vÀcker mÄnga reaktioner. Dels pga att mÄnga tycker starkt för att hot mot demokratin Àr nÄgot som man inte rycker pÄ axlarna Ät, och dels för att kritiken kommer frÄn sÄ mÄnga hÄll (dvs inte bara vÀnstern...).

Jag Àr rÀtt sÀker pÄ att om det kom in anvÀndare som propagerade för en kommunistisk revolution, sÄ skulle Àven den bli bemött med ett brett motstÄnd. Möjligen inte riktigt lika omfattande, för att mÄnga skulle nog kÀnna att risken för att detta skulle hÀnda i Sverige ligger sÄ vÀldigt lÄngt bort, sÄ man kanske inte ids ta debatten med en ensam stolle. Men skulle stödet vÀxa och hotet om en kommunistisk revolution bli reellt sÄ Àr jag övertygad om att motstÄndet mot detta ocksÄ skulle bli kraftigt.
Haha, ja kanske Àr det sÄ. Det stÀmmer att jag inte brukar involvera mig i politisk debatt pÄ forum, det blir ofta hÄrt nÀr man bara Àr ett namn bakom en skÀrm. Idag Àr det vÀl extra laddat ocksÄ.

Jag tycker det du skriver Àr vÀrdefullt, och Àr nÄgot jag absolut betÀnker.
 
Dels tror jag att du som ny (?) i den politiska diskussionen pĂ„ Buke har "lĂ€ttare" att fĂ„ svar frĂ„n andra Ă€n vi som redan diskuterat med varandra Ă„r ut och Ă„r in, dĂ„ blir andra förutsĂ€gbara medan du Ă€r ny och mer spĂ€nnande 🙂

Mitt första inlÀgg till dig har jag för mig handlade om hur polisfilmen ska ses i en större kontext, och inte om SD:s politik i sig. Och det var för att jag tolkade det du skrev som att du underskattar den medvetna och strategiska delen av filmen. Det var inte för att "hugga" eller tysta dig, jag försökte förklara hur jag tÀnker och du fÄr jÀttegÀrna frÄga om nÄgot var otydligt eller svara med hur du tÀnker istÀllet.

Att diskutera innebÀr ju att man har olika Äsikter, och nÀr SD Àr det mest icke-omtyckta partiet i Sveriges riksdag och mÄnga ser det som direkt demokratihotande sÄ Àr det ju inte sÄ konstigt att försvar för SD vÀcker mÄnga reaktioner. Dels pga att mÄnga tycker starkt för att hot mot demokratin Àr nÄgot som man inte rycker pÄ axlarna Ät, och dels för att kritiken kommer frÄn sÄ mÄnga hÄll (dvs inte bara vÀnstern...).

Jag Àr rÀtt sÀker pÄ att om det kom in anvÀndare som propagerade för en kommunistisk revolution, sÄ skulle Àven den bli bemött med ett brett motstÄnd. Möjligen inte riktigt lika omfattande, för att mÄnga skulle nog kÀnna att risken för att detta skulle hÀnda i Sverige ligger sÄ vÀldigt lÄngt bort, sÄ man kanske inte ids ta debatten med en ensam stolle. Men skulle stödet vÀxa och hotet om en kommunistisk revolution bli reellt sÄ Àr jag övertygad om att motstÄndet mot detta ocksÄ skulle bli kraftigt.
Hur kan 20% vara ett hot mot demokratin?
 

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels frĂ„ga

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp