Fjording till western?

Sv: Fjording till western?

Och du tror självklart att alla är miljonärer?
jag har 15-20,000 att röra mej med. vad får man för duktig westernavlad häst för dom pengarna?

Du är så tråkig!!! Vad säger att en fjording inte är en klasshäst? Visst, den betingar inte samma pris som en QH men "So what"? Rasmässigt kan den vara lång bättre än de QH och Paint som finns att tillgå...Det finns folk som inte är ett dugg intresserade av de amerikanska raserna. Likväl satsar man vad det gäller tävling. Jag lider inte ett smack av att tävla på All Breed-klasser...där möter jag många olika hästar och ryttare. Att endast tävla mot rasegna konkurrenter riskerar att utarma rasen i längden så den formen av tävlingar imponerar inte på mig, iallafall. Hur står sig QH och Paint mot övriga raser som mer och mer kommer inom western? Vet du det överhuvudtaget?

Jag själv har en Welsh Cob som rent prismässigt ligger i QH-klass men som i mina ögon vida överstiger QH och Paint i användbarhet. :cool:

Det fungerar utmärkt! Fjordingar är superduktiga.

2494901.jpg

2494915.jpg

;) ;)
Allt går, bara man inser sina möjligheter och begränsningar. Var realistisk och älska det du gör.

(sen att inte JAG kan rida är en annan femma :o )

Frågan i detta fall var inte om en fjording kunde vinna över quartrar utan om den kunde användas till western öht. Eller skulle trådskaparen behöva sälja den och köpa en som fungerar?

Jag tycker att trådskaparen ska börja med western på den häst hon har (vilket går alldeles utmärkt) och sedan visar det sig om hon ska sälja och skaffa en än mer passande häst eller behålla sin fjording och utvecklas så mycket det går. Alla vill inte vinna allt som går att vinna, så är det. Vissa är nöjda med att komma en bit på väg!

Det vore ju synd att köpa en bra westernhäst för att upptäcka att det är hoppning elelr körning eller nåt annat man vill hålla på med...

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 197
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 798
Senast: Lavinia
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 037
Senast: valpköpare
·
Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
3 029
Senast: Lycan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka