Fjordavel 2008 version II

Sv: Fjordavel 2008 version II

*kl*

Är det ngn som vet några datum och eller platser för utställningar i år?

*liiiiiiiite nyfiken på ett sto.... *tralalalalala* jag ska INTE ha ett sto. Tro rjag. Kanske. inte*

Men titta får man ju!

Dala-Gästrike kommer att hålla sin utställning i Dalarna 4/7-09, domare är Helena Kättström. Plats är inte 100 klart men blir det i dagarna...

*liiiiiiiite nyfiken på ett sto.... *tralalalalala* jag ska INTE ha ett sto. Tro rjag. Kanske. inte*
Du ska ju bli delägare i det jag ska ha om det blir ett sto... :)

Shit, fatta vilket fölungar vi kommer få efter henne :bump:, om hon någonsin kommer till världens som en hon...

Åh vad spännande! Vad är det för stam? Eller är det hemligt? :angel:
Hemlis ännu, men jag vill nära Ljossa, sen kan du nog räkna ut... :)

Allt beror på, jag ska nog sälja Ljass först. Han är inte ett sto tyvärr... Fast bara till rätt köpare, annars blir han kvar.

*kl*

Nu behöver jag lite råd kära fjordvänner...

Jag blir så himla velig hur jag ska göra med Gandalf. Han är ju en jättefin (iaf i mina ögon) häst, som dessutom är trevlig att hålla på med, rolig att jobba med och som det verkar bli bra storlek på. Det har hänt så mkt på ett år att det är nästan overkligt.

MEN. Jag köpte honom inte för att ha honom som hingst. Jag har inget eget stall, och ni vet ju hur det är i inackorderingsstall. Alla är livrädda när de har bollarna kvar och härjar och har sig med hingstarna för att de själva är rädda. Ja, ni fattar.

MEN. Någon annan kanske vill ha honom som hingst och visa i Vetlanda och hålla på....

Usch vad jag känner mig velig, jag vill ju inte alls sälja honom egentligen, men jag kan heller inte samla på hästar..

Lite åsikter?

Kastrera om du inte har möjlighet att ha honom kvar som hingst! Är han en trevlig häst och en häst som du vill jobba med i framtiden och ha en massa roligt med så behåll honom! :) :D

Nu är det bokat!! :banana:
Dala-Gästrikes fjordhästförening kommer att hålla sin utställning på Säterbygdens ridklubb som ligger mellan Hedemora och Borlänge..
Ska knåpa ihop en propp och skicka till Lill-Blacken och SFF:s hemsida så snart tiden tillåter...
Hoppas vi ses i Säter den 4/7-09 :bump:

Å vad rooooligt!

*visst känns sommaren närmare när man pratar om utställningar? :D*

Hm... Säter... Ingen från Mälardalen som tänker åka dit och vill samåka? :idea: Kan tyvärr inte köra transport, men är en hyfsad kartläsare. Snällt ranglågt tvåårssto medföljer. ;)

Stjälvklart kommer proppen att finnas på DGFF:s sida också!! :bow:
Ska förhoppningsvis få till (läs!! måste få hjälp av en datakunnig!! :rofl:) att man även ska kunna dra ut anmälningsblanketten så man slipper skicka med snigelposten och känna sig som att man är kvar i stenåldern.. ;)

Finemang! :bow:

Kan tyvärr inte hjälpa dig med detta, trots att det är jag som gör hemsidan, men så långt sträcker sig inte mina datakunskaper.:confused:
Idén är dock jättebra.

MadameNussi

*KL*

Jag har sökt i forumet men inte hittat något om stolinjer när det gäller fjordhäst. De flesta har jag nog grepp om, men några fattas det nog. Skulle inte någon som har koll på detta kunna göra en förteckning över de stolinjer som finns/funnits? Jag skulle bli jätteglad. :bow:

Skulle inte någon som har koll på detta kunna göra en förteckning över de stolinjer som finns/funnits?

Av tradition talar man inte om stolinjer i fjordhästaveln. Det finns ingen definition av vad som är stamsto och inte. Jag brukar själv ange det första svenskt stamboksförda stoet i mödernelinjen, men det finns inget gemensamt dokument kring det och därmed ingen förteckning.

Köra transport kommer jag lära mig i sommar. :laugh: Däremot har jag fortfarande ingen bil med dragkrok. :(

Men jag skall försöka komma iväg till utställningen i Säter, har en kompis som kanske kan köra. :banana:

Det här svaret har jag fått förut när jag frågat (på fjordforumet). Jag förstår inte riktigt varför frågan verkar vara så känslig, eftersom den egentligen är rent teknisk. :confused:

Men tack för hjälpen, Habina, nu vet jag hur jag ska fortsätta. :laugh: Det jag inte visste innan var vilka ston som hade gett upphov till stolinjer och inte.

Det är ju kanoners! Vi tänkte oxå försöka komma iväg med våra busar, ev finns det plats för Ariel om vi ska ha med alla tre, det kan vi ju höras om längre fram.

Sätt på en dragkrok på din bil vettja! Om det blir nå vettiga vikter vill säga. Vi satte på en på S60n, det var faktiskt inte så dyrt.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 878
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Avel Här fortsätter diskussionerna om fjordavel från den gamla tråden.
60 61 62
Svar
1 237
· Visningar
81 065
Senast: ameo
·
Avel Ny säsong - ny tråd! Vilka planerar att betäcka sina New forestston 2008? Vilka hingstar planerar nu att använda? Motivera gärna era...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 367
Senast: KLNF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka