Fjordavel 2008 version II

Sv: Fjordavel 2008 version II

Heja heja!

Jag tänkte försöka ta mig samman i år och ta E-kort, så trött på detta med vikter!

Det vore toppen om vi kunde samåka! Blir ju billigare också. :)

Dragkrok är en tanke, men egentligen är det ju inte min bil, utan mina föräldrars. Jag får disponera den maj-september, det är allt. :grin:

Men det gör det ju knappast sämre för dem att få en dragkrok monterad? Då kan de ju dra husvagn, släpvagn med sopor osv osv. Du kan ju iaf fråga dem :)

Hehe... Tanken är god Ljulius, men nu råkar det vara så att de har ganska många bilar redan. :o Det är också därför jag får låna den här under sommarperioden. Låt oss säga att de har minst 2-3 dragbilar redan som det är.

Men det är klart jag skall prata med pappa om det. Någonstans i bakhuvudet finns det dock en känsla av att bilen är för klen. :crazy:

Ibland uttrycker man sig mer än lovligt korkat!:o Jag hade väl en hint förrut. Men nu vet jag hur jag ska lägga upp det för mig i alla fall. :idea: Det viktigaste för mig är att jag har fått någon slags reda i det hela.

Förut har jag trott att det har varit något som man inte talat om i fjordhästvärlden, men inser nu (har sovit på saken) att det är precis som du säger: Man har inte den traditionen.

Hästmänniska utan dragkrok? Går det? Jag är numera en gudinna på att backa också... ;)

Då frå man göra som jag gjorde...

Hade en liten grön VW polo som jag hade köpt oförskämt billigt och var för snål/fattig (ville inte ta lån) för att byta ut, den råkade jag krocka i en stenmur och volta med så den gick sönder. Försäkringsbolaget löste ut den med 14 000.- mer än vad jag gav för den:angel:

Så då kunde jag köpa en passat! Snygg och blå är den med:love:

Sen FICK jag en transport av min snälla hyresvärd mot att han får låna den och köra sin motorcyklar och sin häst i när han behöver. Dessutom bytade han golv i den, hjälpte mig måla om ut och invändigt och besiktigade den innan han gav bort den till mig:D

Släpet är fult som stryk men med snygg färg och det funkar! Fiffigt nog så är det step-up så jag slipper stå och lyfta bakläm med min kassa nacke. Jag älskar mitt fula släp:p

Ja det går men det är inte kul.
Köpte ny bil utan drag ( hur smart är det på en skala:confused:) och har inte haft råd att köpa dragkrok men jag ska. Sen ska jag tvinga bror min att sätta dit det så blir det inte så dyrt. Sen gäller det bara att hålla tummarna att besiktingen har tid:angel:
Så nu sitter jag med en ny, fin bil BE-kort men kan inte dra utan jag får hålla på att låna bil (suck)

Ja det går men det är inte kul.
Köpte ny bil utan drag ( hur smart är det på en skala:confused:) och har inte haft råd att köpa dragkrok men jag ska. Sen ska jag tvinga bror min att sätta dit det så blir det inte så dyrt. Sen gäller det bara att hålla tummarna att besiktingen har tid:angel:
Så nu sitter jag med en ny, fin bil BE-kort men kan inte dra utan jag får hålla på att låna bil (suck)
Det brukar vara ganska lätt att få tid i mina krokar i alla fall om man tar en avbokning. Då kan man få samma dag till och med! :)

Samma här, man kan ringa samma morgon till ngt nummer (som jag inte kommer ihåg...) och kolla upp eventuella lediga tider :D

Ja, jag blev lite förvirrad en stund innan jag fick ihop det. :p

Är det någon som orkar leta reda på dräktiga-ston-listan? Eller skall jag göra en ny? :)

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 878
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Avel Här fortsätter diskussionerna om fjordavel från den gamla tråden.
60 61 62
Svar
1 237
· Visningar
81 065
Senast: ameo
·
Avel Ny säsong - ny tråd! Vilka planerar att betäcka sina New forestston 2008? Vilka hingstar planerar nu att använda? Motivera gärna era...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 367
Senast: KLNF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka